יום רביעי, 21 ביולי 2021

בית הפגודה

בית הפגודה / דניאל שנער


לפני עשור, סער ריגבי היה סוכן מוסד אשר ניסה ללכוד את "הדוכס",. טרוריסט בשם עלי שהינו צעיר פלסטיני משכם. סער ועלי הכירו במחנה קיץ שהתקיים בארה"ב והפכו לחברים טובים ואף התאהבו באותה הנערה. שנים אחרי, סער התגייס לצבא ליחידת מודיעין ועלי איבד את אחיו שנהרג מאש צה"ל והחל לפתח שנאה ותיעוב כלפי ישראל, וכך, מחברים הכי טובים, הפכו סער ועלי לאויבים.

כעת, עשור אחרי, סער מתגורר בברלין ועומד בראש חברה מצליחה יחד עם חברו הטוב, יורי. אבל דווקא זמן קצר לפני שהם עומדים לעשות צעד משמעותי עבור החברה, גורמים עוינים פורצים למערכת הסייבר של החברה ומאיימים להרוס את החברה עד ליסוד.

באותה העת, עולה החשד כי "הדוכס" אשר במשך כעשור היה מתחת לרדאר, עומד מאחורי פיגוע שהתרחש בלונדון ומתכנן לבצע פיגועי ענק ברחבי העולם. סער מתבקש לסייע בתפיסתו ובתמורה, סוכני המוסד יעזרו לו למנוע את המתקפה על החברה שלו.
סער נענה להצעה בלית ברירה, ומהר מאוד הוא מוצא את עצמו שוב בעיצומו של מרדף מסחרר בעקבות "הדוכס" ואנשיו ואיומי טרור בלתי פוסקים. האם הפעם סער יצליח ללכוד את "הדוכס" ולנטרל את הסכנה הקרבה ובאה? את התשובה תמצאו בספר המתח המשובח: "בית הפגודה"!
איזה ספר נהדר! הוא כתוב היטב, קצבי ומותח ונפתח בסצנה מתעתעת ולא ברורה אשר ניתן להסיק ממנה מסקנות לכל מיני כיוונים שונים. רק לקראת סוף הספר מתקבלת התמונה המלאה.

מאוד אהבתי את "שמיים אדומים" ונהניתי לקרוא את המשך קורותיהם של סער ועלי. מלבדם אנו שבים לפגוש גם ביורי, חברו הטוב של סער וגאון סייבר שעדיין צמוד לבבושקה שלו ולמרבה השמחה לא איבד את ההומור. וגם את פרנק מאייר, הלוחם המוכשר שרק השתבח עם השנים. גם גנדלף עדיין עומד בראש המוסד, ובמקום פלפלת, דמות נפלאה מהספר הקודם, ישנה שיילה, דמות נועזת ומלאת מסתורין שכבשה את ליבו של סער.
ככל שמתקדמים בקריאה, כך העלילה צוברת תאוצה והופכת ליותר מותחת ומורטת עצבים. היו לא מעט תפניות מפתיעות, מה שהוסיף רבות לאווירה התוססת של הספר שאותו כאמור, מאוד אהבתי!

שורה תחתונה: "הדוכס", טרוריסט מסוכן ואכזר שב לתקוף, וסער, סוכן המוסד לשעבר מגויס בשביל לשים לזה סוף!

363 עמודים
עורך הספר: אמנון ז'קונט
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...