יום שני, 18 באוקטובר 2021

אדון המקרים ומטה בראשית

אדון המקרים ומטה בראשית / עידן קנוחן


העלילה מספרת את סיפורו של שיילו, ילד בן 12 המתגורר עם סבו וסבתו מיום היוולדו. אמו נעלמה וגם אביו לא בסביבה, כך, שמאז ומתמיד הוא נמצא תחת השגחתם של הורי אמו ששומרים עליו מסכנות וממעטים לאפשר לו לצאת מהבית, אלא אם כן הוא נמצא תחת השגחה כבדה של מבוגר אחראי. אמו, אלין נעלמה בעקבות השתייכויותה לעולם של קסמים וכישופים והוריה מרחיקים את שיילו מאותו עולם מתעתע בשביל שגורלו יהיה שונה מגורל אמו.

שיילו מצליח לשכנע את סבו וסבתו לאפשר לו לצאת לטיול הכיתתי לים המלח, טיול שמתקיים ביום הולדתו ה-13. במהלך הטיול בזמן הפסקת ארוחת הצהריים הוא מחליט להסתובב קצת לבדו ומגלה מערה נסתרת. במערה הוא מוצא כד עתיק ובתוכו גוויל שעליו נכתבו דברים שהוא לא ממש מצליח להבין את פשרם. אבל מה שהכי מוזר הוא שהכותב הוא שיילו עצמו, וזה מבהיל את שיילו שלא מכין מתי הוא בדיוק כתב את אשר נכתב באותו קלף ישן. 

שיילו לוקח את הקלף איתו הביתה, ושם נחשף בפניו למרבה תדהמתו ברתותא, מכשף שחושף בפניו אמיתות ששיילו לא ידע על עצמו. הוא מספר לו שיש לו כוחות וכי הוא נולד בליל האותות ומשתייך לאוריין, מקום שבו שיילו נחשב לדמות מאוד משמעותית וחשובה וכי עומדת בפניו משימה רבת משקל. אבל בכדי לקחת חלק בתפקיד הגורלי עליו לעזוב את בית סביו ולצאת למסע לאורסליימה, העיר הנסתרת של האורניים שהינו בית אגדתון.

שיילו נדהם מכל הגילויים החדשים. הוא תמיד הרגיש שמשהו מסתורי ובלתי מוסבר קורה סביבו, והוא מחליט לצאת למסע, גם אם הוא לא יודע מה מצפה לו שם. הוא יודע שהמסע לארוסליימה אולי יקרב אותו לייעודו ולהוריו שלגביהם הוא רוצה לדעת כל פרט אפשרי היות וסבו וסבתו תמיד הסתירו ממנו את האמת. 

וכך מתחיל מסע ההרפתקאות של שיילו באגדתון. הוא ילמד עוד פרטים אודותיו, וגם ילמד לעומק אודות העולם שהיה מוסתר מפניו ושאליו הוא למעשה שייך, הוא יכיר את יכולותיו ואת משמעות מטה בראשית, יפגוש בדמויות חדשות שילוו אותו בדרכו ויצטרך להתמודד מול אתגרים וסכנות. 

כל זאת ועוד מחכה לכם בספר ההרפתקאות: "אדון המקרים ומטה בראשית"!

הספר כתוב בצורה מעניינת ומתאים לילדים ולמבוגרים כאחד. אני אמנם לא קראתי וגם לא צפיתי בסדרת הספרים/סרטים של הארי פוטר, אבל אחותי דווקא כן מעורה הן בספרים והן בסרטים וכשהיא ראתה את כריכת הספר זה מיד הזכיר לה את הסגנון של הארי פוטר. 

בסוף הספר ישנו מילון מושגים שאותו אני ממליצה לקרוא בטרם קריאת הספר. כך, כל השמות והמושגים יהיו לכם יותר ברורים. 

אם אתם חובבי עולם הפנטזיה, עולם של כישופים, קסמים ושלל הרפתקאות, הספר הזה בהחלט יספק לכם את מבוקשכם. ומה שהופך אותו לייחודי הוא תחושת השייכות והסממנים היהודיים בעלילה. 

395 עמודים
עריכה: חגי ברקת
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2021 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה שראיתי מהמרפסת

מה שראיתי מהמרפסת / אפרת קנובל תכירו את נעמה. היא הייתה נשואה לעמירם, אמא לשני ילדים בוגרים וסבתא לנכדים. למה "הייתה" אתם שואלים? ...