יום חמישי, 14 באוקטובר 2021

בדרך שלהן - סיפורי נשים במסע הגירושין

בדרך שלהן - סיפורי נשים במסע הגירושין / שגית פוליטי איש שלום


הספר בנוי משבעה פרקים כשבכל פרק מוצג סיפורה האישי של אישה שנישואיה הגיעו לסיומן. הכותבת אף היא עברה תהליך של גירושין והספר הזה היווה מעין קתרזיס עבורה וגרם לה לחוות מסע משמעותי שבסופו גם נחשפה לכוחות הטמונים בה וגם הגשימה את חלומה וכתבה ספר. 

כששגית, הכותבת, החליטה לאחר התלבטויות רבות לכתוב ספר, היא תחילה חשבה לכתוב אוטוביוגרפיה, אבל שינתה את דעתה, ובעקבות השתתפותה ברשתות החברתיות והיכרותה עם קבוצה קטנה של גרושים וגרושות, החליטה כי נושא ספרה יהיה על סיפורי גירושין. היא פרסמה פוסט שבו סיפרה כי היא מחפשת נשים וגברים אשר יסכימו להתראיין לספרה שבו תציג את סיפורם תחת שם בדוי ושינוי הפרטים. ההיענות הייתה רבה, אך, רק מצד הנשים שבקבוצה. מאחר ואף גבר לא הביע נכונות להתראיין, הספר מכיל רק את סיפורן של נשים.

כפי שניתן ללמוד מאותם סיפורים אישיים שבהם הנשים פותחות את ליבן וחושפות את כאבן הפרטי ואת תחושותיהן לטוב ולרע, הסיבות לגירושין הן רבות ויכולות לנבוע מהפער העצום בין התנהגות בן הזוג לפני הנישואין ואחרי, בגידות, סטיות שמתגלות במהלך החיים יחד, אלימות מילולית ופיזית, אובדן האמון וחוסר תקשורת, חוסר אינטימיות ותשוקה בין בני הזוג הגורם לביטול האישה, למרירות, שנאה עצמית ולאומללותה. 

גם תהליך הגירושין עצמו מורכב ולעיתים ארוך, קשה ומייגע, היות ומתעוררים אי הסכמות בנוגע להסכם הגירושין שנכתב על ידי אחד הצדדים ולסכום המזונות או לאופן חלוקת הרכוש. וכשילדים מעורבים בעניין, המצב רגיש במיוחד ולא תמיד שני הצדדים מתחשבים בילדיהם ובמקום לחסוך מהם סבל מיותר שגם ככה קיים בעקבות פירוק הבית, הם לעיתים אף פוגעים ולא מתחשבים בילדיהם בכדי לפגוע בבן או בת הזוג. לעיתים גירושין מערערים את הנשים שחוששות לפתוח את ליבן בשנית ולהתחיל בפרק ב' היות וכבר נכוו בעבר. אבל יש גם מי שמגלה שפרק ב' יכול להיות נפלא ושאהבה חדשה יכולה להיכנס לחיים ולשנות אותם לטובה. 

בניגוד למה שמניחים כיום אנשים ממהרים "לפרק את החבילה" בלי באמת להתאמץ ולנסות להציל את הנישואים, מסקנתה של שגית לאור חקירת עולם הגרושים-גרושות היא כי לעיתים הגירושין הם בלתי נמנעים. 

הספר מיועד למי שעבר תהליך גירושין ויוכל להזדהות עם הסיפורים, וגם לכל מי שמתעניין בנושא או אף שוקל לפרק את החבילה ורוצה לקרוא על אודות התהליכים הרגשיים שחוו אותן נשים שהחליטו או נאלצו להתגרש. 

255 עמודים
עריכה: תמר שיטה
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...