יום שני, 11 באוקטובר 2021

שום איש

שום איש / נועם גל


טובי ברונצ'סקי הוא פסיכולוג. לפחות זה מה שהוא טוען בעזרת תעודות מזייפות היטב. הוא אדם מניפולטיבי, קר ואכזר אשר יודע היטב לקרוא אנשים ועל כן, התחזותו לפסיכולוג מצליחה עד מאוד ואין חושדים בו. 

לטובי מטרה מעוררת חלחלה שהיא לגרום למטופליו להתאבד. בכל פעם שהוא מצליח בכך הוא חש פחד מעורב באושר עילאי. אין לו כל רגשות אשם והוא נהנה ממעשיו המזעזעים. 

כשטובי מתחיל לטפל בנער בן 17 בשם ג'ואל, הוא מרגיש כי קיימים קווי דמיון בין אופיו שלו וזה של הנער. בניגוד לשאר מטופליו, הוא נהנה לשוחח עימו ונחוש לחשוף את אישיותו האמיתית אשר אותה הנער מצליח להסתיר בעורמה. 

טובי מרגיש יותר מידי בנוח עם ג'ואל ולראשונה הוא מספר לאדם זר פרטים על עברו שאף אחד לא ידע מלבדו. וכך, אנו נחשפים לסיפורו המטלטל של טובי ולכל אשר חווה לאורך השנים. 

אך האם טובי לא טעה כשהחליט לחשוף בפני זר את סודו הגדול? מה קרה בעברו של טובי ומה הניע אותו לגרום למותם של אלה אשר ביקשו את עזרתו? את כל התשובות תמצאו בספר: "שום איש"! 

הספר כתוב בצורה טובה והוא מאוד קולח ושמר על עניין לכל אורכו. למעשה, קראתי ברצף את סיפורו של הפסיכולוג המתחזה אשר דמותו הייתה מרתקת ומטרידה במיוחד. למרות שהוא לא באמת היה פסיכולוג מוסמך, הוא השתמש בכישוריו בכדי להשפיע על מטופליו. מלבד בודדים שלהם הוא משום מה החליט לעזור, מטופלים אחרים האמינו לדבריו ומצאו את עצמם במסלול טראגי הישר אל עבר מותם. 

הספר מורכב מסיפור מרכזי אחד שהוא למעשה כשני שליש מהספר ומסיפורים קצרים המופיעים מיד אחריו. כמו הסיפור המרכזי, גם הסיפורים הקצרים מדברים על נפש האדם. על דיכאון, התמכרויות, מחלות נפש, השפעתם על האדם וההתמודדות היומיומית המאתגרת את חייו.

ישנו סיפור על צעיר אשר מתפתה לקחת חלק בניסוי ולצרוך כדורים על מנת שיוכל לישון פחות ולנצל את שעות הערות הרבות בכדי לעשות את כל הדברים מהם הוא נהנה ולא היה לו זמן לעשותם בשל עבודתו. 

סיפור אחד מספר על אלכוהוליסטית שלא זוכרת דבר ממה שמתרחש אחרי שהיא משתכרת. כשהיא מגלה בדרך יצירתית את אשר שכחה, היא נחרדת. 

סיפור אחר מתאר את נקודת מבטו של חייזר ואיך הוא רואה את כדור הארץ מבעד לעיניו. על פי מסקנותיו, יקח הרבה זמן, אם בכלל, עד אשר נראה חייזרים באזור. 

שורה תחתונה: זהו סיפורו של פסיכולוג אשר במקום לעזור למטופליו, מחליט אותם להרוג. 

194 עמודים
עריכה: יובל ניסני
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...