יום שבת, 23 באוקטובר 2021

מת בשבילה

מת בשבילה / שרה פינבורו


כמה רחוק אישה מסוגלת ללכת בשביל לשמור על מעמדה ועל כל מה שהצליחה להשיג בחייה? מסתבר שרחוק מאוד! 

תכירו את מארסי, היא חיה את החלום ושינתה את חייה בדיוק כפי שרצתה. היא נשואה לג'ייסון, גבר כריזמטי ובעל ממון, והשניים גרים בסוואנה שבג'ורג'יה בבית גדול ומפואר, בית חלומותיה אותו היא בחרה. הם מוקפים בחברים המורכבים מהאליטה של האזור ומבלים יחד באירועים נוצצים ומפוארים. לא תמיד החיים של מארסי היו כאלה מהנים. בעבר היא גרה בשכונת קרוואנים ויש לה לא מעט סודות שהיא מעדיפה שישארו קבורים לנצח בעבר. 

אבל כשויליאם, חברו הטוב של ג'ייסון שהוא גם השותף שלו בחברה, חוזר לסוואנה עם קישה, אשתו החדשה והצעירה, מארסי מגלה שהחיים הטובים שלה נמצאים בסכנה. קישה היא אישה מרשימה, יפהפיה וכאמור, מאוד צעירה והיא מושכת את תשומת ליבם של גברים ונשים כאחד. 

אבל לא הכל ורוד בחייה של קישה שלצד הרושם הרב שהיא מותירה, היא גם מאוד שברירית, תלותית, פגיעה, וגם לה יש עבר שהיא מעדיפה פשוט לשכוח ממנו ולהתחיל ליהנות ממעמדה החדש בחברה הגבוהה. אבל סודות עתידם להתגלות וחשיפתם תשנה את חייהם של לא מעט אנשים.

מה מסתירות מארסי וקישה בנוגע לעברן? מה יתרחש בחיי אנשי האליטה שיטלטל את עולמן של חלק מהדמויות? ומי זה ג'וני שמוזכר בעמוד הראשון? את כל זאת ועוד תגלו במותחן הפסיכולוגי המסקרן: "מת בשבילה"!

שרה פינבורו חוזרת עם ספר מפתיע, נועז ומתעתע שבו כל התפתחות בעלילה יותר מפתיעה מקודמתה. הספר כתוב היטב ושומר על עניין לכל אורכו ועד לסופו המפתיע, והדמויות רובן מסתוריות אשר פנים רבות להן ובשל כך הן משחקות בראש של הקורא ממש עד לפרק האחרון. מלבד הצגת חיי האליטה עם כל התככים, השקרים והסודות שבה, ישנו גם צד אפל בסיפור המשתייך ליצר הנקמה ולאמונות טפלות בדת האפריקאית כמו וודו, רוחות, כדורי ניחוש ועוד. 

שורה תחתונה: "מת בשבילה" הוא מותחן פסיכולוגי מפתיע שממחיש עד לאן אישה קרה ונחושה יכולה להגיע! 

364 עמודים
מאנגלית: עידית שורר
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...