יום שלישי, 26 באוקטובר 2021

ספרו לי

ספרו לי / שולה פיורה


אביב היא פסיכולוגית במקצועה אשר בעקבות פירוק נישואיה והאובדן שחוותה החליטה לעזוב את תל אביב ולעבור להתגורר בשדרות. היא ממשיכה להגיע כל יום לתל אביב היות והקליניקה שבה היא מקבלת את מטופליה נמצאת בעיר. אבל היא התאקלמה בשדרות, למדה להתרגל לחיים תחת מתקפת הרקטות והאזעקות התכופות שהפכו למציאות חייהם של תושבי העיר. 

באחת מנסיעותיה ברכבת, אביב מאבדת את הטלפון הסלולרי שלה. אדם מבוגר מוצא אותו ולוקח אותו לביתו במטרה להשיב את האבדה לבעליה. הוא מחליט לחייג לאחד מאנשי הקשר על מנת שיעדכנו את בעלת הסלולר שהסלולר אותר ונמצא אצלו. איש הקשר מגיע לאסוף את הסלולר ומבטיח למסרו לבעלת הטלפון. האמנם?

אביב היא אשת מקצוע רצינית, מסורה ושאפתנית הדואגת לכל אחד ממטופליה. היא מקווה לעזור להם ולשנות את חייהם לטובה. אבל לא תמיד ניתן להגיע לתוצאות המיוחלות היות ויש מצבים הדורשים טיפול אחר ואביב נאלצה בעבר להתמודד מול צעיר פסיכוטי שבמקרה שלו גם המשטרה נאלצה להתערב בסיטואציה. אביב מתגוררת בגפה ונפגשת לעיתים קרובות עם חברתה הטובה, הגר, המלווה אותה עוד מימי הפנימייה שבה למדו בצעירותן. כמו כן, היא התחברה למשפחה משדרות והפכה להיות אצלם לבת בית.

כשהייתה קטנה, אמה של אביב עזבה את הבית ואביב מעולם לא ידעה מדוע ומה עלה בגורלה. אביה שהוא היה היחידי שיכול לספק לה את התשובות, נפטר וכך היא נותרה עם סימני שאלה וכאב רב על מה שלא נחשף בפניה והותיר אותה עם כעס על אביה. אט-אט אנו נחשפים לסיפורה של אביב, על נישואיה שיסתיימו ועל הכאב האינסופי עימו היא נאלצת לחיות מידי יום ביומו. וברקע כל האירועים נוכחת מגפת הקורונה בשיאה האכזרי שמשפיעה על המציאות הישראלית ועל העולם כולו. 

האם אביב תגלה מה עלה בגורלה של אמה? לאיזו שרשרת התרחשויות יוביל הסלולרי שאבד? את כל התשובות תמצאו בספר: "ספרו לי"! 

היה לי מאוד מעניין לקרוא את הספר אשר עלילתו הייתה טובה ומסקרנת. הוא גם מאוד רלוונטי ומציג את תמונת המצב בישראל בימי קורונה בחודשים שטרם ניתן חיסון, ומחלקת הקורונה שנאבקה ימים כלילות על כל חולה וחולה. קשיי המחלה תוארו באופן מאוד אמין ומכמיר לב. 

מלבד דמותה של אביב, גם שאר הדמויות בספר היו מרתקות. חיבבתי את דמותה של הגר שגם היא כמו אביב התגרשה, אבל היותן גרושות זה הדבר היחיד המשותף לשתיהן. ואף על פי השוני באופיין הייתה ביניהן חברות חזקה, תומכת ומכילה. 

שורה תחתונה: אביב היא פסיכולוגית המקשיבה ועוזרת למטופליה. אבל מי יוכל לעזור לה ולפתור את מצוקותיה? 

275 עמודים
עריכה: הלנה מגר-טלמור
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה שראיתי מהמרפסת

מה שראיתי מהמרפסת / אפרת קנובל תכירו את נעמה. היא הייתה נשואה לעמירם, אמא לשני ילדים בוגרים וסבתא לנכדים. למה "הייתה" אתם שואלים? ...