יום ראשון, 10 באוקטובר 2021

נמלה בחנות חרסינה

נמלה בחנות חרסינה / אסף שגב


שגיא ודניאל הם זוג אומנים המתגוררים בדירה שכורה במרכז תל אביב. שגיא הוא מוזיקאי שהיה חלק מלהקה בשם "הסובארו הכחולה" שדי הצליחה אבל בסופו של דבר התפרקה, ומאז והוא לא ממש מצליח להתפרנס ממוזיקה והתפשר על משרה של מורה למוזיקה, משרה שבה הנעשה בשיעורים רחוק שנות אור ממה ששגיא באמת היה רוצה ליצור. דניאל היא שחקנית מתחילה שהצליחה להתברג בעבר בתפקיד לא רע, אבל מאז נדחתה שוב ושוב באודישנים ולא ממש מצליחה לפרוץ ולהצליח כפי שתמיד חלמה.

שגיא ודניאל כבר יחד 6 שנים, אבל מערכת היחסים ביניהם דעכה בתקופה האחרונה והם לא מפסיקים לריב. זו הסיבה שביוזמתה של דניאל, הם פנו ליעוץ זוגי, וכשמפגשים עם היועץ לא הועילו הם החליטו להקשיב לעצה האחרונה שנתן להם ולכתוב יומן אישי שבו יכתבו על כל התחושות והמחשבות שלהם ועל כל מה שעובר עליהם ביום יום. שניהם הסכימו לעשות זאת בתקווה שזה יעזור להם במשבר ביחסים.

ואז הגיעה שיחת טלפון ששינתה את חייהם. לפני שנים דניאל טסה להודו והעבירה שם תקופה מדהימה לצדו של תומר, ידיד שעמו שמרה על קשר רופף במהלך השנים. כעת, תומר הציע לה להצטרף אליו ואל ידידה נוספת להודו לפרויקט של מוזיקה ומשחק שבו יצאו למסע הופעות ברחבי הודו. הרעיון קסם לדניאל היות והיא גם תשוב להודו שבה כל כך נהנתה וגם תוכל להרוויח כסף באמצעות אומנות, ולאחר ניסיונות שכנוע רבים ולא קלים בכלל הצליחה לשכנע את שגיא לטוס איתה להודו.

שגיא הוא ממש לא טיפוס של הודו. הוא מעולם לא ביקר בהודו וגם מעולם לא תכנן לבקר בה. אבל במטרה לנסות לשנות את האווירה, לשבור שגרה ולנסות להציל את מערכת היחסים שלו עם דניאל הוא הסכים להרחיק עד להודו.

מה מצפה לשגיא ודניאל בהודו? האם יצליחו במסע ההופעות ברחבי הודו? ומה לגבי האהבה שלהם, האם המרחק יעזור להם בשיקום הקשר שדעך? את כל התשובות ועוד הרבה מעבר תמצאו בספר הנהדר: "נמלה בחנות חרסינה"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שהוא הרבה מעבר לסיפור על זוגיות וחוויות מסע להודו. יש בו עומק, רגישות, דמויות מרתקות ומלאות בתוכן. מצד אחד יש בדמויות פגיעות, לא מעט חסרונות, שקעים ופחדים, אבל גם חוזק, נחישות, וגילויי אחווה ברגעים שבה היא כל כך נחוצה.

הספר כתוב וערוך היטב, מלבד בלבול קטן בסדר כרונולוגי של תאריכים ביומן של שגיא, וכלל לא מורגש כי מדובר בספר ביכורים. הכתיבה מעולה, עמוקה, שנונה וגדושה בתובנות שנהניתי להיחשף אליהם וגם לגלות מה עומד מאחורי שם הספר. כמו כן, ישנה התייחסות לשינויים החלים בעולם בעקבות הקדמה והתפתחות הטכנולוגיה שלצד היתרונות שבדבר קיימים גם לא מעט חסרונות שבאות לידי ביטוי באופן שבו אנו כחברה מתנהלים.

בכישרון כתיבה נפלא מצליח הכותב, אסף שגב, להעביר את התרחשויות המסע להודו בצורה מסקרנת ואותנטית הנותנת הרגשה שאני ממש יכולה לראות את הנופים, המקומות, המאכלים, האכסניות, הפרות המשוטטות, הריקשות ושלל שיטות התחבורה של העולם השלישי.

העלילה מועברת באמצעות שתי נקודות מבט שבאות לידי ביטוי דרך היומנים שנכתבו על ידי שגיא ודניאל. שניהם חושפים את מחשבותיהם, תהיותיהם ותחושותיהם בנוגע לזוגיות, למסע להודו, לעתידם המשותף ולכל אשר בליבם. אבל מעבר למסע הזוגי, זהו גם מסע אישי שגורם לכל אחד מהם להכיר את עצמו טוב יותר ולגלות את מה שטמון עמוק בתוכו.

שורה תחתונה: מערכת היחסים של שגיא ודניאל נמצאת בדעיכה. אבל אולי המסע להודו יספק להם תשובות ויפקח את עיניהם לרווחה.

457 עמודים
עריכה: רוני ברוק
הוצאת אופיר ביכורים
שנת הוצאה: 2021







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה שראיתי מהמרפסת

מה שראיתי מהמרפסת / אפרת קנובל תכירו את נעמה. היא הייתה נשואה לעמירם, אמא לשני ילדים בוגרים וסבתא לנכדים. למה "הייתה" אתם שואלים? ...