יום שבת, 11 בדצמבר 2021

גרעין אדום

גרעין אדום / דנה שניידר


תכירו את נועה. כשהייתה בת 18, היא וחברתה הטובה עוד מימי הגן, יעל, עזבו את תל אביב ועברו לקיבוץ בדרום הארץ לשנת שירות. שם הן הכירו את יואב וניצן, והארבעה הפכו לחברים טובים ומגובשים וחבורתם כונתה "גרעין אדום".

קצת יותר מ-20 שנה אחרי, נועה נשואה לנדב אותו הכירה בקיבוץ ולשניים שלושה ילדים צעירים. לפנות בוקר היא מקבלת שיחת טלפון מניצן שגם השאיר עשרות הודעות ווטסאפ בקבוצת "הגרעין האדום". ניצן, הרווק התל אביבי הנצחי של החבורה, מבקש מחבריו להגיע בדחיפות לקיבוץ שבו הכירו שנים קודם לכן, היות ויש לו סוד שהוא רוצה לחשוף בפניהם.

כל אחד מחברי "גרעין אדום" נמצא במסלול אחר בחייו, הם כבר לא מתראים לעיתים קרובות, אבל יחד עם זאת, חברותם נותרה איתנה. השלושה עוזבים את הכל ונוסעים לקיבוץ לעזור לחבר במצוקה. נועה מתארגנת לנסיעה לקיבוץ, למורת רוחו של בעלה שלא שמח מנסיעתה היות והקשר שלו עם הוריו המתגוררים בקיבוץ טעון ומהסיבה הזו הוא לא דרך על אדמת הקיבוץ כבר 20 שנה. יעל, שבעלה מעביר את משבר גיל ה-40 שלו באיים הקאריביים הרחק ממנה ומהילדים שלהם, דואגת לסידור לילדיה ומגיעה גם היא, ויואב המתגורר באמסטרדם עם אשתו ובנותיו מזמין טיסה ארצה. 

חברי "גרעין אדום" חוזרים לקיבוץ שהיה ביתם במשך שנה מיוחדת במינה. כאמור, כל אחד מהם נמצא במקום אחר בחייו על פי המסלול שבחר בו ומתמודד עם קשייו ולבטיו בחיים. אבל הם לא שוכחים את החברות רבת השנים ונפגשים בקיבוץ שבו עברו שלל חוויות שנצרבו בליבם.

מה ניצן רוצה לחשוף בפני חבריו? איזה סוד הוא הסתיר מהם? תקראו ותגלו!

הספר כתוב היטב ועלילתו טובה וקולחת ונשזרים בתוכה אירועים שהתרחשו בישראל בשנות ה-90, עובדה שהפכה את חוויית הקריאה למהנה ויצרה תחושה של שייכות. העלילה נעה בין ההווה שבו ארבעת החברים נפגשים בקיבוץ כשהם בני 40, ובין זיכרונותיה של נועה מאירועי העבר. באמצעות הזיכרונות אנו מתוודעים לאורך החיים בקיבוץ, שגרת החיים היומיומית, סופי השבוע המגובשים והחברויות שנוצרו, הן המתמשכות והן הארעיות, ולכל מה שמתחולל בחיים האישיים של כל אחד מהחברים. 

הספר מאוד ישראלי. הוא כתוב ברגישות ומורגשת בו האהבה לערבה, השלווה שבה, תחושת החופש האינסופי, ההרים והנופים המהפנטים. הספר מדבר על ערכים, תקוות, אהבה, חרטה ואכזבות. זהו ספר על חברות אמיצה, כזו שמשתמרת לאורך השנים ולמרות המרחק והזמן שחולף היא נותרת חזקה. הספר גם מדבר על שאיפות וחלומות ועל המקום בחיים שנותן את התחושה האמיתית של ביטחון ובית. 

שורה תחתונה: סיפור ארצישראלי על אהבה, חברות,  חרטות, סודות וכאב, ורגעים בחיים שנצרבים עמוק בלב. 

233 עמודים
עריכה ספרותית: אורית צמח
עריכה לשונית: ספיר צברי
הוצאה עצמית
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...