יום רביעי, 5 בינואר 2022

התרסקות 416

התרסקות 416 / טי-ג'יי ניומן


איזו דרך נפלאה להתחיל את 2022 עם ספר מתח משובח שמציב רף גבוה לז'אנר ספרי המתח. 

תכירו את ביל הופמן, הטייס הראשי בטיסה מספר 416. הוא בכלל לא היה אמור להטיס את המטוס הזה אלא להישאר בבית ולצפות בבנו משחק בייסבול. אבל ביל מסור מאוד לעבודתו, וכשהוא התבקש להחליף טייס אחר הוא מיד הסכים, למורת רוחה של קארי, אשתו. 

ביל לא תיאר לעצמו עד כמה שמסירותו לעבודה תטלטל את חייו ואת חייהם של רבים אחרים. לאחר ההמראה, כשהמטוס היה בדרכו לניו יורק, ביל מקבל שיחת וידאו מקארי. המחזה שנגלה מול עיניו מכניס אותו להלם מוחלט. אדם זר מחזיק בקארי וילדיו כבני ערובה, הוא קשר אותם, סתם את פיהם של קארי ובנו בן ה-10, ובתו הפעוטה בוכה בהיסטריה בזרועותיה של קארי. 

החוטף הלביש על קארי ועל עצמו חגורת נפץ ומאיים להתפוצץ יחד איתם אם ביל לא יפעל כדבריו. אותו חוטף מזדהה בשם סאם ונכנס לבית המשפחה במרמה כשטען שהוא בא לתקן את האינטרנט בבית. סאם מציב בפני ביל בחירה. או שביל מרסק את המטוס על הקרקע במסלול אותו יקבע סאם, או שסאם יהרוג את משפחתו של ביל. 

הבחירה נמצאת אך ורק בידיים של ביל, הטייס הראשי בטיסה 416. האם יבחר להציל את משפחתו או יבחר לרסק את המטוס ובכך להביא למותם של 144 אזרחים חפים מפשע ושל צוותו? את התשובות תמצאו במותחן המצוין: "התרסקות 416!

הספר הזה פשוט מעולה. הוא סיפק חוויית קריאה מטורפת! לא להאמין שמדובר בספר ביכורים. הכתיבה נהדרת, ממגנטת וסוחפת והעלילה כל כל מותחת ומסחררת שהתקשיתי להפסיק לקרוא. זהו אחד מהמותחנים הכי טובים שקראתי ואתם ממש לא רוצים לפספס אותו!

לצד עלילה טורדת מנוחה, הספר מתייחס לנושאים חשובים ומדבר על בחירות בחיים, ערכים, ועל השפעת החלטה של אחד על חייו של אחר והוא מעלה שאלות מוסריות נוקבות ומעוררות מחשבה. 

שורה תחתונה: אוהבי המותחנים - שימו לב! את הספר הזה אסור לכם לפספס! 

313 עמודים
מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...