יום ראשון, 2 בינואר 2022

מודיעין צללים

מודיעין צללים / אוליבר האריס

אליוט קיין הוא סוכן של MI6, סוכנות הביון הבריטית. הוא כבר 15 שנה מתפקד כסוכן, מסתובב בכל העולם ומחליף זהויות בהתאם למשימה המוטלת עליו. אליוט שהה במזרח התיכון כשהודיעו לו שהמשימה שלו בוטלה ועליו לשוב ללונדון. כשהוא שב הביתה, אליוט מגלה מסר סודי שרק סוכן ביון יכול היה לכתוב לו.

אליוט מבין שהסוכן ביון שכתב לו את המסר נמצא בסכנה וכי מדובר בסוכנת ג'ואנה לייק, האישה שהוא אוהב. ג'ואנה משאירה לאליוט סרטון שבו נראה אליוט בחדר עם עוד אדם. אבל משהו בסרטון הזה מאוד לא בסדר. אמנם האדם בסרטון נראה אליוט, אבל אליוט מעולם לא היה בחדר ההוא ומעולם לא פגש את האדם השני בסרטון. איך זה הגיוני?

הסרטון המטלטל לוקח את אליוט למסע מסוכן לקזחסטן, המדינה שבה ג'ואנה נראתה לאחרונה ועל אדמתה נעלמו עקבותיה. אליוט נחוש למצוא את ג'ואנה, לגלות מה קרה לה ומהי המשמעות של ההודעה שהיא השאירה עבורו. אליוט רגיל להיכנס לזהויות חדשות והוא עושה את זה בצורה חלקה ומרשימה, אבל בקזחסטן הוא נקלע למצב מאתגר במיוחד שגם הוא, הסוכן המנוסה, מתקשה לעמוד בקצב השתלשלות האירועים המסחררת. הוא פוגש במגוון של אנשים ומתקשה לדעת מי חבר ומי אויב ומסתבר שהוא לא היחיד שמחפש אחר ג'ואנה.

מה מצפה לאליוט בקזחסטן? מה קרה לג'ואנה? האם אליוט יצליח לאתרה? את כל התשובות תמצאו בספר הריגול התזזיתי: "מודיעין צללים"!

הספר כתוב היטב, הוא קצבי ותזזיתי ולוקח את הקורא לעולמם האפל של סוכני הביון. היה מסקרן מאוד לגלות איך יתפתח מסעו של אליוט ומה יגלה על ג'ואנה. בעלילה מתקיימים מאבקי כוחות בין חברות ואף בין מדינות, מתגלות אג'נדות פוליטיות וכוונות נסתרות.

העלילה היא למעשה פעולת ריגול נטו. לא היה סיפור חופף שמציג בהרחבה את חייו האישיים של אליוט וזה היה חסר לי. לעיתים היה לי קשה לעקוב אחר כל החברות המוזכרות והאג'נדות שלהן, וגם אחר הפוליטיקה של האזור, היות ואני לא מעורה במצב הפוליטי שמוצג בספר. מסתפקת בהחלט בפוליטיקה של הארץ. אם אתם אוהבים ספרי ריגול שמתמקדות אך ורק בפעולות הסוכנים ובסיפורים האפלים מאחורי הקלעים, הספר הזה יתאים לכם כמו כפפה ליד!

שורה תחתונה: ספר ריגול ובמרכזו, הסוכן אליוט קיין טס לקזחסטן לאתר סוכנת ביון שנעלמה בלי להותיר עקבות, ונחשף למצב פוליטי נפיץ ובלתי צפוי, גילויים מטלטלים ולמאבקי כוחות.

430 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...