יום חמישי, 27 בינואר 2022

הפיראט היהודי האחרון

הפיראט היהודי האחרון / אלירן אליהו בוני


העלילה מספרת את סיפורו של אליהו, נער יהודי אשר הוא ומשפחתו נרדפו על ידי אנשי האינקוויזיציה בשל יהדותם. משפחתו של אליהו הייתה במקור מפורטוגל. הם נאלצו להמיר את דתם בניגוד לרצונם ולברוח לספרד. גם שם הרדיפה לא פסקה ואליהו מצא את עצמו לבד בסופו של דבר. הוא נס על חייו כשמשפחתו נלכדה ונרצחה. 

כך, אליהו מגיע אל האי לה רוקה. הוא מתגנב לספינה השטה לעברו ומצליח להגיע אל החוף. אליהו שמאמץ לעצמו את השם ג'וניו בכדי להסתיר את יהדותו, מתכנן להתחיל בחיים חדשים ורגועים בלה רוקה, אבל בסופו של דבר הוא מצטרף לקבוצת פיראטים והופך למנהיג בעל השפעה וממון רב. ומהנער ג'וניו חסר כל הוא הופך לקפטן אל ג'וניו. במסע ההרפתקאות שלו הוא נקלע לסכנות רבות. במסעו הוא לא מתנהל כיהודי, לפחות כלפי חוץ, אך, יגיע הרגע שבו היהדות תתפוס חלק עמוק, משמעותי ורוחני בחייו. 

מה מצפה לאליהו או בכינויו "אל ג'וניו" בדרכו החדשה? לאילו תובנות חשובות יגיע? תקראו את הספר ותגלו! 

הספר הינו מסע הרפתקאות החל בתקופה אפלה שבה היהודים נרדפו על ידי האינקוויזיציה רק בשל היותם יהודים. דווקא החלק הזה בספר הוזכר בקצרה בתחילתו, ומה שכן סופר בהרחבה היה כל אשר התרחש בחייו של אליהו לאחר בריחתו ללה רוקה, האנשים שעזרו לו, אלו שהוא נלחם מולם, המקומות שאליהם הגיע ואותם כבש וכל אשר עבר עליו במשך מסעו. 

אהבתי את כריכת הספר ואת אופן סיום העלילה שהיה יפה ויצירתי. העלילה מעניינת, זורמת, ולוקחת את הקורא למסע בזמן שבו מתואר בצורה טובה הלך הרוח של אותה תקופה. הפריעו לי שגיאות שבהן נתקלתי תוך כדי קריאה, ועל כן היו חסרות לי הגהה ועריכה שיכלו להפוך את חוויית הקריאה ליותר מוצלחת.

שורה תחתונה: זהו מסע הרפתקאותיו של הפיראט אל ג'וניו, מי שהפך מנער יהודי חסר כל למנהיג פיראטים עשיר. את היותו יהודי הוא מסתיר אך בכל הזדמנות את שורשיו מוקיר. 

350 עמודים
הוצאה עצמית
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה שראיתי מהמרפסת

מה שראיתי מהמרפסת / אפרת קנובל תכירו את נעמה. היא הייתה נשואה לעמירם, אמא לשני ילדים בוגרים וסבתא לנכדים. למה "הייתה" אתם שואלים? ...