יום ראשון, 30 בינואר 2022

רילוקיישן

רילוקיישן / איילת גונדר-גושן


תכירו את לילך שוסטר או כפי שמכנים אותה האמריקאים "לילה". היא נשואה למיכאל והשניים הורים לאדם בן ה-16. משפחת שוסטר חיה כבר שנים בקליפורניה בעמק הסיליקון, מקום מגוריהם בעקבות רילוקיישן לאור תפקידו הבכיר של מיכאל בחברת הייטק מצליחה. המשפחה חיה חיים טובים ונוחים, יש להם בית מרווח עם בריכה בשכונה טובה ושקטה ובנם אדם הולך לתיכון יוקרתי.

אבל השקט והשלווה בחייהם מופר. זה מתחיל בפיגוע דקירה בבית כנסת בשכונה שמזעזע את התושבים וגורם לחששות בקרב התושבים הישראלים והיהודים. ואז, מתרחש אירוע שמשפיע ישירות על משפחת שוסטר. בן כיתתו של אדם, נער כהה עור בשם ג'מאל, התמוטט ומת במסיבה שבה גם אדם היה נוכח.

המשטרה מתחילה לחקור את פרשת מותו של ג'מאל, ובכל יום שעובר לילך מגלה את מורכבות היחסים בין אדם לבין ג'מאל. בעוד שרמזים מעידים על מעורבותו של אדם במות הנער, לילך נחושה להגן על בנה, ותוך כדי כך היא נאבקת בספקותיה ושואלת את עצמה האם בנה, הנער העדין ונעים ההליכות, הוא רוצח?

בכתיבה נהדרת, סוחפת, קולחת ולעיתים אף מותחת, הסופרת איילת גונדר-גושן רוקמת רומן פסיכולוגי משובח עם עלילה מרתקת לכל אורכה המועברת בגוף ראשון ועוסקת ביחסים בין הורים וילדים ובשאלה עד כמה אנו מכירים את האנשים הכי קרובים אלינו?

כמו כן, הספר מדבר על הפער שבין החלום האמריקאי לבין המציאות המתעתעת. לילך עזבה את המזרח התיכון הנפיץ והייתה בטוחה שהחיים בארה"ב יהיו רגועים, ההפך מהלחץ המתמיד השורר בארץ, אבל בסופו של דבר היא מגלה כי אין מקום בטוח.

שורה תחתונה: רומן פסיכולוגי משובח ומעורר מחשבה שתתקשו להניח מהיד!

293 עמודים
עורכת הספר: שירה חדד
הוצאת אחוזת בית
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...