יום שני, 31 בינואר 2022

גוני יומן גנוב

גוני יומן גנוב / אתי פלר


תכירו את גוני, נערה בת 15 שהמוטו שלה בחיים הוא "מוטב לעשות דברים ולהתחרט עליהם מאשר לא לעשותם בכלל". גוני כועסת על כל העולם. יש לה ים של תלונות על הוריה, על ההורים של חבריה, וגם על האישה הזקנה שאצלה היא עובדת. מרגישים שלגוני לא טוב והיא מרגישה שלא מתייחסים אליה בבית. 

גוני היא מרדנית ורחוקה מלהיות תלמידה למופת, ואם תשאלו את אמו של החבר שלה לשעבר, היא תגיד לכם שגוני היא השפעה רעה על בנה ולכן עליו לשמור על מרחק ממנה. אי אפשר להאשים אותה. גוני מלאה בכעסים, דיכאונית, חצופה ובוטה בצורת דיבורה ולא מכבדת את המבוגרים ממנה. אבל למרות הציניות והבוטות שבה, היא חווה עם סבתה המאושפזת במוסד רגע של צלילות, לפחות מצידה של גוני.

גוני התחילה לכתוב בשנת 1987 יומן שבו היא כותבת את כל אשר עובר עליה ואת כל תחושותיה. הכתיבה ביומן מרגיעה אותה ומשמשת לה כמקום מפלט. 

הספר מציג תמונה עגומה ועצובה של נערה עם בעיות התנהגות ובעיות חברתיות, והתוכן מועבר באמצעות דפי היומן שגוני כתבה במשך כחמישה חודשים עד ליום הולדתה ה-16. בין דפי היומן ישנם גם מספר קטעי יומן אותם כתבה דפי, חברתה של גוני, שבמקום לכתוב קצת על עצמה מצאה את עצמה כותבת על גוני. 

הכותבת, אתי פלר כתבה את ספרה כשהייתה מורה בתיכון. תחילה, הוא הוגש כעבודת גמר בקורס אותו הנחה עמוס עוז. מאז, אתי שיפצה את התוכן בהתאם להערות המנחה ואת התוצאה תוכלו לקרוא בספר "גוני יומן גנוב". 

97 עמודים
עריכה: רזי יפה
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...