יום שישי, 11 בפברואר 2022

הביתה הלוך חזור

הביתה הלוך חזור / אילה דקל


תכירו את ליאורה, היא נשואה לאיתמר ולשניים שני בנים צעירים. כשהיא ואיתמר רק הכירו, ליאורה הייתה דתיה ואילו איתמר היה חילוני. כעת, המצב הוא הפוך. בעוד שאיתמר התחזק והתקרב לדת, ליאורה התקרבה יותר ויותר לעולם החילוני, תוך כדי התחשבות באמונתו של בעלה. השינויים שהשניים חוו מערערים את שלוות המשפחה והם יצטרכו להגיע להחלטה לגבי העתיד. 

אבל הבעיות בחיי הנישואים אינן הטלטלה היחידה שליאורה חוותה בחייה. סבתה, אימו של אביה, הלכה לעולמה, והיא שומעת במהלך הלוויה אישה קשישה וזרה שאומרת מול קברה הפתוח של סבתה "אני סולחת לך, מרסל". ליאורה אמנם מעולם לא הייתה קרובה לסבתה שהייתה מאוד קשוחה כלפיה, אבל היא לא מבינה מי היא אותה זרה שצריכה לסלוח לסבתה ומדוע והיא לא מתכוונת להישאר בלי מענה לשאלותיה.

כך, היא נחשפת לסוד משפחתי שנשמר במשך עשורים רבים. אותה קשישה מספרת לה שהיא קרובת משפחתה ומגוללת בפניה סיפור מטלטל שהתחיל אי שם בפריז של שנות ה-30 והתפתח במשך עשורים באלכסנדריה שבמצריים. ליאורה נחושה לגלות את כל הפרטים שהוסתרו ממנה במשך שנים, ובדרך לגילוי האמת היא זוכה להשלים במלואו את הפאזל של חייה. 

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שהיה מרתק וסוחף לכל אורכו. העלילה טובה, קולחת והציגה באותנטיות רבה נופים וניחוחות של פעם בשנים שלאחר קום המדינה, ההשתלבות בקיבוץ, המגורים במעברה והתנאים הירודים שבה. כמו כן, היה מעניין  לקרוא על הקהילה היהודית במצריים בתקופה שבה טרם נחתמו הסכמי אוסלו ומצריים הייתה למדינת אויב. 

שורה תחתונה: רומן היסטורי מרתק המדבר על קשרי משפחה, דת ואמונה, אהבה וחירות ובחירות חורצות גורלות. 

206 עמודים
עורכת הספר: אורנה לנדאו
שתיים בית הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...