יום שלישי, 8 בפברואר 2022

מפתח הזהב של גנגוטרי

מפתח הזהב של גנגוטרי / אייל דנון


העלילה מספרת את סיפורה של הארלי גרין, סטודנטית מניו יורק אשר לפני עשור אביה, ג'ק, טייל בגנגוטרי שבהרי ההימלאיה ומעולם לא שב משם. הארלי ואמה לא ידעו מה התרחש ביום שבו ג'ק נעלם, והן כבר השלימו עם כך שנסיבות מותו יוותרו בגדר תעלומה.

אבל אז, הארלי שומעת הרצאה באוניברסיטה אודות גנגוטרי, ובאותו הרגע הארלי מקבלת החלטה חשובה. היא רוצה לטוס להודו, להתחקות אחר מסלולו של אביה ולנסות להבין מה קרה לו בגנגוטרי. לאמה היא מספרת כי היא טסה עם סטודנטית הודית לתייר בניו דלהי. היא אכן טסה עם אותה סטודנטית, אך, לאחר שהות קצרה בביתה, היא יוצאת לבדה למסע אל עבר הקרחונים של גנגוטרי, המקום האחרון שבו אביה נראה בחיים.

המסע מאתגר את הארלי, מציב אותה מול מצבים סבוכים, אך, גם מפגיש אותה עם אנשים שהופכים לחלק חשוב בחייה. כמו כן, לראשונה הארלי מנווטת את חייה כרצונה, ומסעה הופך להיות עבורה למסע עצמי ופנימי שבו היא תלמד להכיר את עצמה ועוצמתה לעומק, להבין את הדברים החשובים בחיים ולמצוא את הנתיב הנכון עבורה.

מה הארלי תחווה בגנגוטרי? האם תצליח לפתור את תעלומת מותו של אביה? תקראו את הספר ותגלו!

מדובר בספר קצר, חביב, זורם וקולח המדבר על מסע עצמי מלמד, מעשיר וגדוש בתובנות ובדימויים שנועדו להמחיש את הדרכים להפוך את החיים למאושרים ואיכותיים יותר, כשברקע מהדהדת תעלומת ההיעלמות מהעבר. גיבורת הספר יוצאת למסע אל עבר האמת ומגלה את חשיבותם של חלומות והמאבק להגשמתן. כמו כן, היא למדה את היכולת לסלוח ומהקושי להתפתח ולצמוח. 

בספר, מביא הכותב אייל דנון את "עיקרון ה-18", גישה חדשה אותה הוא פיתח המפרטת ומונה את חמשת השלבים אותם אנשים עוברים בחייהם. לפי אותו עיקרון השלבים הם: "החולם" מגיל אפס ועד 18- השלב שבו חולמים חלומות, "החוקר" מגיל 18 עד 36- השלב שבו חוקרים לעומק את החלומות לשם מימושם, "הבונה" מגיל 36 עד 54- תקופת התמקדות ובניית היעד שאליו רוצים להגיע בחיים, "המדריך" מגיל 54 ועד 72- שלב המנטור שבו מעבירים את הידע הנצבר לצעירים, ו"הנותן" מגיל 72 ועד 90- השלב שבו תורמים לסביבה את כל הידע הנצבר למען מטרה נאצלת. 

שורה תחתונה: הארלי נחושה לגלות מה התרחש ביום שאביה נעלם ובשביל זה היא טסה אל עבר הצד השני של העולם. 

193 עמודים
עריכה: בר פסח
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...