יום שלישי, 15 בפברואר 2022

כל הצבעים של שמי הלילה

כל הצבעים של שמי הלילה / תמר שללה


תכירו את לילה (ליליאן) רוסי, צעירה בשנות ה-20 לחייה המתגוררת בוונציה בדירה שכורה עם פרן, חברתה הטובה ביותר. לילה היא האישה האחרת. היא יוצאת רק עם גברים נשואים וברור לה שכל קשר שהיא נמצאת בו הוא זמני ביותר. בדרך כלל הקשר מסתיים כשהאישה מגלה שבעלה בוגד בה ואז היא עוברת לנשוי הבא.

הכל התחיל לאחר שלילה איבדה את אמה בנסיבות טרגיות. אביה בגד באמה ועזב את הבית לטובת אישה אחרת. ליבה של האם נשבר והיא הפכה להיות הצל של עצמה. לילה הבטיחה לעצמה שהיא לעולם לא תאפשר לאף גבר לפגוע בה כפי שפגעו באמה. היא גם רואה במעשים שלה דרך שבה האישה הנבגדת תגלה על אופיו האמיתי של בעלה ותחליט לעזוב אותו. כן, לילה מצליחה למצוא משהו חיובי במעשיה, הרי היא מצילה את הנשים הנבגדות. ומצד שני, אוטמת את ליבה מכל רגש היות והיא מאמינה שהיא חסרת ערך ולא ראויה לאהבה.

כשאישה תופסת את בעלה ואותה על חם, היא לוקחת את לילה לשיחה, מה שמוביל את לילה להתחיל בתהליך של שינוי בחייה. כשהיא פוגשת בבר את סת', גבר מרשים בשנות ה-30 לחייו, היא מסכימה להיפגש איתו למרות שהוא לא נשוי. סת' מוקסם מלילה אך מבהיר לה כי הוא מנהל מערכת יחסים פתוחה עם עוד שתי נשים.

מה שמתחיל כקשר אינטנסיבי, מלא תשוקה ובלתי מחייב, מתפתח למשהו הרבה יותר עמוק שבו גם לילה וגם סת' יצטרכו לחשב מסלול מחדש ולבחון את רגשותיהם ואת שאיפותיהם בחיים. 

האם השניים יאפשרו לאהבה להיכנס לחייהם? האם לילה תצליח להכניס קצת אור לתוך האפלה שבה היא שרויה כבר שנים? תקראו את הספר ותגלו!

הספר הוא מז'אנר הרומן הרומנטי-אירוטי. הוא כתוב בצורה מאוד טובה, מעניינת, קולחת ועם הרבה רגש. נהניתי מהסיפור האינטנסיבי ומהדמויות שהביעו את רגשותיהן היטב וגם באמצעות מוזיקה שהייתה מאוד נוכחת בעלילה.

הסיפור מועבר בגוף ראשון מנקודת המבט של לילה וסת', כשכל פרק נקרא בשם של שיר שהוזכר במהלכו. בתחילת הספר מופיע קוד מספוטיפיי שדרכו ניתן להאזין לשירים המוזכרים לאורך העלילה, דבר שמשדרג את חוויית הקריאה ויגרום לכם להרגיש קרבה גדולה יותר לסיפור. המוזיקה כאמור, מאוד נוכחת בסיפור ומשקפת בעלילה את מצבי הרוח של הדמויות ואת הרגשות, הפחדים, הכאב והאהבה. נהניתי לקרוא וממליצה על הספר בחום! 

330 עמודים
עריכה: מאיה האן
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...