יום חמישי, 17 בפברואר 2022

המלחמה של הדי

המלחמה של הדי / ג'ני לקוט


העלילה המבוססת על סיפור אמיתי מספרת את סיפורה של הדי ברקו, יהודייה אשר נמלטה מווינה עם סיפוחה לגרמניה הנאצית ומצאה מחסה באי ג'רזי אשר נמצא באיי התעלה שבבריטניה. אך, מהר מאוד הדי מגלה כי גם מקום מגוריה החדש הוא לא מקום בטוח עבורה בתור יהודייה.

השנה היא 1940 והדי חוששת שלאור יהדותה לא תצליח למצוא עבודה ולפרנס את עצמה. אך, היות והיא דוברת גרמנית, היא מצליחה למצוא עבודה כמתורגמנית עבור הגרמנים שמקבלים אותה לעבודה מפאת מחסור בכוח אדם אחר. במקום עבודתה היא פוגשת בקצין גרמני בשם קורט ניומן. קורט מוקסם מהדי וחושף בפניה את דעתו הכנה אודות המלחמה ואת סלידתו מהדרך שבה נוקטים הנאצים. בין השניים מתפתח קשר רומנטי, והשניים מתאהבים ונפגשים בסתר ולאורך כל הזמן שחלף מיום היכרותם הדי מסתירה מפני קורט את היותה יהודייה. 

המלחמה נמשכת וסיומה לא נראה באופק. באי ג'רזי התושבים סובלים ממחסור ורעב, הנאצים מתחילים לעצור את היהודים הבודדים הנמצאים באי, והדי מבינה כי חייה בסכנה. אין הרבה אנשים באי עליהם הדי יכולה לסמוך. אמנם יש לה את קורט שאוהב אותה בכנות ודואג לשלומה ואף מבריח עבורה מזון, אבל מה יקרה כשקורט יגלה שהדי שיקרה לו כל הזמן הזה ולא אמרה לו שהיא יהודייה? האם דעתו עליה תשתנה? האם ימשיך לאהוב אותה וירצה להגן עליה גם אם הדבר יעמיד את חייו שלו בסכנה? את כל התשובות תמצאו בספר הנפלא: "המלחמה של הדי"!

אני מאוד אוהבת ספרים אשר עלילתם מתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה. הם תמיד מרתקים אותי. גם הפעם נהניתי מאוד מסיפורה המרגש של הדי אשר העובדה שהוא מבוסס על סיפור אמיתי העצימה את חוויית הקריאה. 
העלילה הייתה נפלאה וסוחפת בזכות הנשים החזקות והאמיצות שבה. נשים שהמחישו את משמעות המילה הישרדות והראו אחוות נשים מהי. זהו ספר ביכורים מוצלח ביותר ואשמח בהחלט לקרוא בעתיד ספרים נוספים מפרי עטה של הסופרת. 

שורה תחתונה: "המלחמה של הדי" הוא סיפור על אהבה בזמנים קשים ועל הישרדות, נחישות ואחוות נשים. מומלץ בחום! 

277 עמודים
מאנגלית: ערן רמות
מודן הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...