יום ראשון, 20 בפברואר 2022

נשף של טעויות

נשף של טעויות / ג'ין מלצר


תכירו את רייצ'ל רובינשטיין-גולדבלט. היא אולי יהודייה מבית טוב ואביה הוא רב מוערך. אבל לרייצ'ל יש סוד. היא מכורה לחג המולד ואפילו עשתה מזה קריירה. בעשור האחרון היא כותבת רומנים רומנטיים על חג המולד שהפכו לרבי מכר ואף לסרטים ומשתמשת בשם בדוי לשם כך. חדר העבודה שלה שופע בסממנים של חג המולד. מעץ אשוח מקושט ועד אוסף מרשים במיוחד של דמויות קטנות של סנטה קלאוס.

רייצ'ל סובלת ממחלה כרונית בשם "תסמונת התשישות הכרונית", מחלה אשר משפיעה על איכות חייה ובגללה היא אינה יכולה לעבוד במשרה מלאה. כתיבת הספרים בביתה הנוח מאפשר לה להתפרנס בלי לחוות קושי פיזי ונפשי מורכב. אבל ההוצאה לאור כבר לא מתעניינת בספרים על חג המולד. הסוכנת שלה מעדכנת אותה שהם מעוניינים ברומן רומנטי על חנוכה ולרייצ'ל אין מושג איך לכתוב על חנוכה.

זאת הסיבה שהיא מתעניינת ב"נשף חנוכה מקס" שעומד להתקיים בניו יורק. היא נחושה להשיג כרטיס לאירוע היוקרתי בשביל לקבל רעיון לכתיבת הספר. היא רק לא תיארה לעצמה שמארגן הנשף הוא לא אחר מג'ייקוב גרינברג, האהבה והנשיקה הראשונות שלה, הילד שהכירה במחנה קיץ יהודי ושבר את ליבה לרסיסים.

האם רייצ'ל תצליח לקבל השראה לכתיבת ספר על חנוכה? מה מצפה לרייצ'ל וג'ייקוב בפגישתם המחודשת? האם חג החנוכה יחולל נס ובין השניים יוצתו מחדש גחלי האהבה? את כל התשובות תמצאו בספר המקסים: "נשף של טעויות"!

איזה יופי של ספר! הוא כיפי, מהנה ופשוט מקסים! העובדה כי מדובר בספר ביכורים כלל לא הורגשה. הכתיבה נפלאה וממגנטת. העלילה קלילה, משעשעת, רומנטית ושובת לב. מובטחת לכם הנאה צרופה.
לצד הרומנטיקה והקלילות, הספר מעלה למודעות את מחלת "תסמונת התשישות הכרונית", מחלה ממנה סובלת הסופרת אשר לאור הקשיים שחוותה, עיצבה את דמותה המקסימה של רייצ'ל.

אגב, שמתם לב לשמות הגיבורים רייצ'ל וג'ייקוב? היהדות מאוד נוכחת בכל חלק בעלילה ואני נהניתי מהקריאה בכל פרק ופרק. כריכת הספר נראית כמעט כמו הכריכה המקורית באנגלית, מלבד שינוי בעיצוב הדמויות והורדה של סממנים יהודיים כמו חנוכייה, מגן דוד וסביבון, שאין לי מושג למה דווקא במהדורה בעברית של הספר הוחלט להורידם. 

שורה תחתונה: "נשף של טעויות" הוא ספר מהנה ומתוק כמו סופגנייה חמה של חנוכה! 

416 עמודים
מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...