יום שלישי, 22 בפברואר 2022

הלב איננו

הלב איננו / קיארה ולריו


תכירו את אנדראה דילבה, פרופסור למיתולוגיה והיסטוריה ומרצה מוערך באוניברסיטה. קיימים באנדראה הרבה דברים חיוביים. אנשים מסביבתו רואים בו אדם אמין, קשוב וכנה, אדם שנותן לעומד מולו את כל תשומת הלב הראויה ומדבר לאנשים בגובה העיניים. יש באנדראה כאמור הרבה דברים אבל אין לו לב. אין זו דרך מטאפורית להגדיר את אופיו אלא ליבו חסר בגופו פשוטו כמשמעו.

בוקר אחד אנדראה התעורר וגילה שליבו איננו. לאורה, בת הזוג שלו שעמה הוא גר מתעוררת במיטתם המשותפת ומזדעזעת לגלות שלאיש שהיא אוהבת אין לב. לאורה היא רק אחת מהנשים בחייו של אנדראה. מלבדה, אנדראה נמצא בקשר שעם הזמן הפך לאפלטוני עם קרלה, אישה נשואה ואם לילד צעיר. הן קרלה והן בנה הינם חלק חשוב מחייו של אנדראה. הוא נהנה מחברתם ומתייחס לבנה הקטן בחיבה.

אישה נוספת בחייו היא אנג'ליקה שהייתה חברתו הטובה ביותר. אנג'ליקה היא רופאה פתולוגית וכשאנדראה מגלה שאין לו לב, הוא ממהר לבקרה. אנג'ליקה מגלה בתדהמה כי ליבו של אנדראה אכן חסר כפי שהוא טען בפניה. אבל מסתבר שאין לו גם ריאות. משקל גופו נותר כשהיה, אם כך, איך ניתן להסביר את המצב הפתולוגי ההזוי? איך אנדראה ממשיך לחיות עם הלב נעדר מגופו ולא רק הלב אלא איבר חיוני נוסף?

הספר מתאר את חייו של אנדראה מרגע הגילוי המטלטל על הלב שאיננו. אנדראה מספר על הנשים בחייו, על רגשותיו ותובנותיו לגבי מערכות היחסים בחייו ועל המשמעות של כל אישה עבורו. הוא מעלה זיכרונות מהעבר, ולאור התמחותו במיתולוגיה היוונית, מציג דוגמאות בכדי להמחיש ולהבהיר את הרהוריו על שלל נושאים מהחיים. מלבד נקודת מבטו על הדברים, מוצגות בספר גם נקודות מבטן של כל אחת מהנשים בחייו. 

אז איך נראים חייו של אדם שאיבד את ליבו ועוד איברים חיוניים בגופו? מה ומי מחזיק אותו בחיים כנגד כל הסיכויים? תקראו את הספר ותגלו. 

הספר קטן ממדים ומכיל קצת יותר מ-200 עמודים, ובכל זאת, קריאתו לעיתים מאתגרת ודורשת ריכוז וסבלנות. זהו ספר עם עומק למיטיבי קריאה. אז קחו נשימה עמוקה (גם בשביל אנדראה) ותצללו לעולמו של אדם בלי לב, בלי ריאות וגם בלי כבד, אבל עם הרבה תהיות, הרהורים, רגשות ומערכות יחסים. 

211 עמודים
מאיטלקית: יעל קריצ'וק
הוצאת רימונים
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...