יום חמישי, 24 בפברואר 2022

פתאום נועם

פתאום נועם / סער ורדי


תכירו את מיכאל. הוא נשוי למורן ולשניים שתי בנות: דניאלה בת ה-10 ומאיה בת ה- 5 וחצי. מיכאל עובד בהייטק וחי חיים אינטנסיביים הנעים בין עבודה למשפחה. כל יום דומה לקודמו, עד שמגיע יום שמותיר את מיכאל חסר מילים. 

הכל התחיל ביום גשום במיוחד. מיכאל יצא מהעבודה לכיוון בנותיו אותן הוא אוסף מהגן ומהבית ספר. הוא חושש לאחר לנקודת האיסוף מאחר וכביש 4 מאוד פקוק. המכוניות בקושי מתקדמות והנהגים רבים ביניהם על כל סנטימטר של התקדמות. בשמיים שני ברקים מתנגשים ויוצרים מופע של אורות בוהקים.

ואז מיכאל מקבל הודעה ממורן שמודיעה לו שהיא מאחרת ומבקשת ממנו שלא ישכח לאסוף גם את נועם מהמטפלת. נועם? מי זה נועם? למיכאל אין מושג במי מדובר. אבל הוא נוסע לאסוף את הילדון הקטן מהמטפלת שהוא בחיים לא שמע עליה. בתו בניגוד אליו כן מכירה את המקום וגם את נועם, וכשהוא מגיע לביתה של המטפלת נועם הקטן רץ לכיוונו וקורא לו "אבא".

למיכאל אין שמץ של מושג מה מתרחש לנגד עיניו. עד אתמול הוא היה אב לשתי בנות צעירות ופתאום ביום גשום אחד הוא הופך לאבא לילד שלישי שבחיים לא ראה קודם לכן??? זו נשמעת כמו בדיחה טובה, אבל אף אחד מסביבו לא צוחק וכולם מתייחסים לנועם בטבעיות כאילו היה שם מאז ומתמיד.

אבל מיכאל הוא לא היחיד אשר חווה טלטלה בחייו באותו יום גשום ומוזר. אצל מי עוד החיים השתנו וכיצד? איך מיכאל יסתגל למציאות ההזויה שנחתה עליו? את כל התשובות תמצאו בספר המהנה: "פתאום נועם"!

מדובר בספר ביכורים מוצלח הכתוב נהדר. הוא מאוד זורם וקולח, קליל וכיפי. אל תחפשו היגיון בסיפור כי לא תמצאו אותו. אבל כן תמצאו סיפור ישראלי מהנה שמדבר על יחסי הורים וילדים ומתאר באופן מציאותי את הלך הרוח של מרוץ החיים.

שורה תחתונה: "פתאום נועם" הוא הסחת דעת מרעננת ושובת לב ממרוץ החיים האינטנסיבי. 

235 עמודים
עורכי הספר: עמיר שינקמן ומוריה דיין קודיש
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...