יום שבת, 26 בפברואר 2022

עולמה הסודי של שופהולית

עולמה הסודי של שופהולית / סופי קינסלה


תכירו את רבקה בלומווד, רווקה בת 25 המתגוררת עם שותפה בלונדון ועובדת כעיתונאית בתחום הפיננסי. לרבקה יש התמכרות רצינית. היא מכורה לקניות. הבילוי המועדף עליה הוא ביקור בחנויות מותגים ויציאה מהן עם שקיות רבות ככל האפשר. הבעיה היא שרבקה מוציאה המון כסף על מוצרים, יותר כסף ממה שיש לה, כך שאין זה פלא שמגיעות אליה התראות מהבנק על חריגה באשראי ומינוס בבנק.

הפתרון של רבקה הוא פשוט. היא מתעלמת מכל הודעות הדואר שמגיעות אליה הן מהבנק והן מחברת האשראי. גם לטלפונים היא לא עונה וממציאה תירוצים בלי סוף לסיבה שבגללה היא לא יכולה להגיע לפגישה בבנק. אבל החוב הולך וגדל, הקניות לא פוסקות ורבקה מבינה שעליה לקחת את עצמה בידיים.

היא מחליטה להתחיל לצמצם את הרכישות. נשמע קל, לא? אבל לא בשביל רבקה. אז יש לה תוכנית חלופית שהיא להרוויח יותר כסף. אבל תוכניות לחוד ומעשים לחוד ורבקה תגלה די מהר שלצאת מהלופ האינסופי של בזבזנות וחובות הוא לא עניין פשוט. במיוחד לא עבור שופהולית מדופלמת כמו רבקה.

אז מה צריך לקרות על מנת שרבקה תצליח להיפטר מהחובות ולשנות את הרגלי הצריכה שלה? האם היא תצליח להתמודד עם ההתמכרות לקניות? תקראו את הספר ותגלו!

הספר מאוד מהנה, כיפי, כתוב בצורה מאוד קולחת ומתאר בצורה טובה את עולמן של המכורות למותגים ומבצעים. היה משעשע לקרוא על ניסיונותיה הכושלים של רבקה לחסוך. כמו למשל, בשביל לקבל שפתון במתנה היא רכשה שני מוצרים שהיא בכלל לא צריכה וביוקר! או למשל סה"כ מאוד "הגיוני" לרכוש כלים למטבח, מוצרים, עשרות תבלינים וסינר יוקרתי רק בשביל לא לשלם על מנה של טייק אווי, ובסוף התוצאה הקולינרית יצאה חריפה מידי בשביל לאכול אותה, כך שלבסוף רבקה הוציאה הרבה יותר ו"אכלה אותה". 

אין ספק שהספר סיפק רגעים משעשעים במיוחד, אם כי, המחשבה על החובות שאליהם נכנסים המכורים לקניות הרבה פחות משעשעת ואף מלחיצה. בשליש האחרון של הספר חלה תפנית בעלילה שמאוד נהניתי ממנה ולא עזבתי את הספר עד שהגעתי לסופו. הספר תורגם לעברית בעבר וכעת יצא בתרגום מחודש, עדכני ומעולה.

שורה תחתונה: לפעמים המבצעים בחנויות הן לא יותר מאשליות. תקנו בחוכמה. אל תהיו רבקה בלומווד! 

325 עמודים
מאנגלית: דנה טל
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...