יום ראשון, 27 בפברואר 2022

תל אביב הונג קונג תל אביב

תל-אביב הונג-קונג תל-אביב / חנה אלג'ם


ברוריה גינזבורג, פרופסור מוערכת לשיקום ילדים אוטיסטיים עומדת לטוס להונג-קונג לכנס שבו תפתח את סבב ההרצאות ותציג את תוצאות עבודתה עליה עמלה במשך שלושה עשורים עם צוותה. ברוריה הקדישה את כל כולה לפיתוח שיטה ייחודית לטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי. היא מאמינה כי הידע שצברה יביא לה הכרה בינלאומית ואין נרגשת ממנה לקראת השינוי החיובי ההולך להתרחש בחייה.

לברוריה ולבעלה אין ילדים משותפים. לבני יש שני ילדים מנישואים קודמים, בעוד שברוריה לא רצתה להפוך לאם. אמה נאלצה לקטוע קריירה בכדי לגדל את ברוריה והאחרונה רצתה לחיות בשונה מאמה. ולמרות שלה אין ילדים, היה לה חשוב לעזור לאימהות לילדים אוטיסטים. 

לפני הטיסה, ברוריה ביקרה את אמה חולת האלצהיימר במוסד שבו שהתה. אמה מסרה לה מעטפה שברוריה תכננה לפתוח כשתחזור מהכנס. שעות לפני הטיסה בעלה בני נחבל לאחר שנפל מתוך שינה. ברוריה דאגה לשלומו ומיהרה להזמין אמבולנס אבל היא נשמה לרווחה כשהבינה כי האירוע המצער לא ימנע ממנה את הטיסה לכנס שכל כך ציפתה לו. 

בהונג-קונג הפרזנטציה שלה זוכה להצלחה, אם כי לא הכל מתנהל כפי שקיוותה. היא מהרהרת על חייה, ימי ילדותה, על אהבה ישנה ועל הקשר הסבוך עם אמה. היא פוגשת ביותם אבני, פסיכיאטר לילדים עם עבר בלתי פתור. השניים מתיידדים וככל שחולפים הימים הקרבה ביניהם הולכת ומתעצמת ויחדיו הם חווים דברים בלתי צפויים ואף חושפים פרטים אישיים ואינטימיים מחייהם. 

בזמן שברוריה בחו"ל,  אמה נפלה והייתה צריכה לעבור ניתוח. ברוריה מחליטה להישאר בחו"ל בעוד שבעלה יהיה זה שידאג לאמה. כשברוריה שבה ארצה, היא הייתה להוטה לספר לאמה אודות חוויית הכנס היות וידעה כמה חשובה לאמה ההצלחה המקצועית. אבל ברוריה מגלה כי איחרה את המועד ואמה נפטרה. היא פותחת את המעטפה שאמה מסרה לה בביקורה האחרון אצלה ונחשפת לסוד מהעבר שמטלטל אותה. 

מה אמה של ברוריה השאירה לה במעטפה? איך הדבר ישפיע על המשך דרכה? מה יקרה בין ברוריה לבין יותם? את כל התשובות תמצאו בספר "תל-אביב הונג-קונג תל-אביב"!

הספר כתוב בשפה רהוטה, הוא זורם וקולח וחוויית הקריאה טובה, אם כי, לעיתים הרגשתי כי ההתחבטויות של ברוריה בינה לבין עצמה היו רבות מידי ולא תמיד הצלחתי להבין את החלטותיה. אבל אהבתי את האופן שבו כתובה העלילה והייתי סקרנית לגלות מה ברוריה תגלה במעטפה שהותירה לה אמה ובאיזה אופן יתפתח הקשר בינה לבין יותם. 


300 עמודים
עורכת: נורית שי
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...