יום שני, 28 בפברואר 2022

המפרץ הכסוף

המפרץ הכסוף / ג'וג'ו מויס


העלילה מתרחשת בעיירת סילבר ביי שבאוסטרליה, עיירה נידחת המוכרת בזכות הדולפינים והלווייתנים שניתן לראות במימיה. בין תושבי המקום ישנה קבוצה של "רודפי לווייתנים" שהם לא באמת רודפים אחריהם, אלא לוקחים תיירים בסירות על מנת לחזות ברגעים הנפלאים שבהם הלווייתנים מעזים להיראות מעל פני הים.

בסילבר ביי ישנו מלון אחד ויחיד, קטן ודי רעוע בבעלותה של קתלין, קשישה בת 75 אשר בהיותה בת 17 התפרסמה לאחר שלכדה כריש גדול במיוחד ואף נכנסה לשיאי הגינס בשל כך. האירוע הפך את המלון שאותו בזמנו ניהל אביה לפופולרי, אבל ימי הזוהר נותרו מאחור והעיירה לא פורחת במיוחד אם כי האנשים הגרים בה נהנים מהשלווה שבה. 

מזה 5 שנים שמתגוררות עם קתלין, אחייניתה לייזה, ובתה האנה בת ה-11. לייזה היא אישה שקטה ומלנכולית אשר הגיעה לעיירה עם בתה מלונדון והותירה עבר כואב מאחור. בסילבר ביי היא חיה עם האנה בשלווה ושומרת עליה מכל משמר. טוב לה לחיות במקום מבודד שבו איש לא מכיר אותה. רק שם היא חשה בטוחה עם ילדתה. 

לעיירה מגיע גבר אנגלי שאפתן בשם מייק דרומר. מייק עובד בחברה שאותה מנהל אביה של ארוסתו. הוא שואף להוכיח את עצמו בתפקידו ובעתיד לרשת את חמו לעתיד. בשביל זה הוא טס עד אוסטרליה על מנת לאתר את המקום שייועד להקמת אתר נופש יוקרתי. מייק מתארח במלון של קתלין ומסתיר את הסיבה האמיתית שהביאה אותו לסילבר ביי. הרי אם ידעו שהוא בא במטרה להפר על שלוותם של התושבים ולהקים אתר שישפיע על חייהם ועל פרנסתם, הם כבר לא יקבלו אותו בסבר פנים יפות. 

בזמן שמייק בודק היטב את השטח, הוא פוגש בלייזה ובבתה האנה ובשאר תושבי המקום. תחילה מייק מרגיש לא בנוח בעיירה הנידחת, אבל ככל שחולפים הימים הוא מתחיל לחוש יותר ויותר בבית, מוקסם מתחושת החופש, והרוגע, ומבין את הקסם שבעולמות החי והטבע. לייזה, האישה היפה והמסתורית מושכת את תשומת ליבו, ויגיע הרגע שבו מייק יצטרך להחליט מה הם הדברים החשובים באמת בחיים. 

איזה ספר מקסים! אם אתם נהנים מכתיבתה הנהדרת של ג'וג'ו מויס, אסור לכם לפספס את הספר הזה. אהבתי את הדמויות הנהדרות ואת העלילה היפה וגם אם היה ניתן לנחש באיזה אופן היא תתפתח, היה מעניין ביותר לקרוא ולהיסחף בסיפור היפהפה. 

גם הפעם, מויס מכניסה לעלילה אהבה לעולם החי. התפאורה היא עיירה לא מתוירת במיוחד שהקידמה והרצון לשנות את פניה אולי יהפכו את המקום ליותר מוכר ומתויר ואף יספקו מקומות פרנסה, אבל יחד עם זאת ישנם גם היבטים שליליים, כמו פגיעה בפרנסתם של חלק מהתושבים והן פגיעה ביונקים הימיים אשר שגרתם תופר בשל אטרקציות ימיות שיסכנו למעשה את קיומם.

הספר במקור יצא לאור בשנת 2006 ואני שמחה שהוחלט לתרגמו לעברית. נהניתי לקרוא ומקווה שגם אתם תהנו ממנו לא פחות. 

414 עמודים
מאנגלית: שרון פרמינגר
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...