יום חמישי, 3 במרץ 2022

כתב כמויות

כתב כמויות / ורד גלאון


תכירו את יסמין, אדריכלית בשנות ה-40 לחייה. היא רווקה וטוב לה. אם תשאלו אותה, חתונה וילדים הם לגמרי לא בשבילה. הסביבה מרימה גבה כשאישה מחליטה לא להביא ילדים לעולם, אבל ליסמין באמת ובתמים נוח לחיות לבדה, בלי מחויבות ותלות. בשיחות עם הפסיכולוג שלה היא מנסה להסביר את תחושותיה, אבל לעיתים את המחשבות שצצות לה בראש היא מעדיפה לא לומר בקול. 

יסמין מקדישה את זמנה לעבודתה בתכנון בתים של אחרים. הלקוחות מגיעים אליה דרך המלצות בין חברים ולשמחתה, לא חסרה לה תעסוקה. היא טובה במה שהיא עושה ומצליחה לקרוא את הלקוחות ולזהות איזה עיצוב יתאים עבור כל אחד מהם. אבל לאחרונה היא התחילה להתעייף והחליטה לקחת פסק זמן ולא לקבל לקוחות נוספים. 

אבל אז פונה אליה יוחאי, האקס שאיתו יצאה לפני למעלה מעשור. יוחאי נשוי לסמדר והשניים מעוניינים לבנות בית על שטח שרכשו. הם פונים ליסמין שתתכנן את ביתם וזו נענית בחיוב. היא רק לא יודעת עד כמה שההחלטה הזו הולכת להשפיע על חייה ולגרום לה לבחון מחדש את בחירותיה. היא אפילו תמצא את עצמה בתחנת המשטרה וגם אם זה ישמע לכם קצת מוזר, משהו טוב יצא לה מזה.

נהניתי לקרוא את הספר שהיה בעיני מאוד מעניין, שנון וקולח. הוא כתוב בצורה טובה, מאוד מקורית ומיוחדת, ובנוי בצורת מפרט אדריכלי כשכל כותרת של פרק היא על שם של שלב במפרט הבנייה. הספר מדבר ברגישות רבה על אהבה, מערכות יחסים, תלות, בדידות, אובדן שליטה ופחדים, ועל המשמעות האמיתית של בית. 

הספר הוא גם מאוד ישראלי וממחיש את המציאות הסבוכה בארץ והשפעותיו של המצב הנפיץ גם על ענף הבניה. אגב, היה פרק או שניים עם לא מעט משפטים בערבית שלא תורגמו לעברית. אין לי מושג מה נכתב בהם היות והדבר היחיד שזכור לי משיעורי ערבית בחטיבת הביניים הוא "יפתח אל באב". 

שורה תחתונה: יסמין עוסקת בתכנון בתים של אחרים והופכת אנשים למאושרים. אבל לימודי אדריכלות לא מספקים את הכלים להתמודד עם החיים. 

251 עמודים
עורכת הספר: מירי רוזובסקי
שתים בית הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...