יום שני, 7 בפברואר 2022

מעמול

מעמול / ליאת סביון


העלילה נעה בין שתי מדינות אויב ומביאה את סיפורן של שתי משפחות. האחת מישראל והשנייה מלבנון. 

בקיבוץ שדות ים בישראל מתגורר אבשלום עם אימו בת שבע. אבשלום הלום קרב. מאז מה שהתרחש בלבנון הוא כבר לא אותו אדם. הוא הצל של עצמו, מת מהלך. בת שבע כבר אובדת עצות ואינה יודעת איך תוכל לעזור לבנה. 

בת שבע נולדה בכורדיסטן ועלתה ארצה עם משפחתה. היא התגוררה עם הוריה ואחיה בירושלים בחדר קטן ומעופש. בדרך לישראל, אחיה הקטן נפטר ומאז, אמה רחל איבדה את שמחת החיים וכלל לא התייחסה לילדים החיים שנותרו לה. בת שבע הייתה מאוד קרובה לאחותה הגדולה, שרה. אבל לאחר הכרזת העצמאות ועם פרוץ המלחמה, שרה נעלמה ומעולם לא שבה לביתה. 

בביירות שבלבנון מתגוררת ליילה, בתו של איש חיזבאללה חשוב. ליילה נשואה לאמיר, איש צבא מקורב לחיזבאללה השואף להתקדם בסולם הדרגות, ולשניים שלוש בנות ובן צעיר העונה לשם עלי. עלי נולד חולה מאוד וכבר עם לידתו ניבאו לו עתיד כואב וקצר. עלי מתנייד בכיסא גלגלים ומרגע לידתו ליילה הקדישה את כל כולה לצרכיו. 

בביתם של ליילה ואמיר מתגוררת גם ג'ומאנה, אימו האלמנה של אמיר שעברה להתגורר עימו ועם כלתה לאחר שעברה התקף לב. יחסיה עם כלתה רחוקים מלהיות טובים, אך, האחרונה מכבדת את ג'ומאנה למרות שזו מתהלכת כמו טווס בביתה שלה. 

גורל שתי המשפחות, זו מישראל וזו מלבנון, נשזר זו בזו ואט-אט נחשף החוט המקשר וחורץ הגורל שיטלטל את חייהן. 

אם אתם סקרנים לגלות מהו אותו חוט מקשר, אל תפספסו את הספר הנהדר: "מעמול"! 

איזה יופי של ספר! מאוד נהניתי לקרוא אותו והצטערתי שנגמר. העלילה כתובה נהדר, מרתקת וסוחפת מתחילתה ועד סופה. היא מבוססת על סיפור אמיתי, סיפור לא שגרתי הממחיש עד כמה שהמציאות לעיתים עולה על כל דמיון.

רוב העלילה מועברת בגוף שלישי, אך, ישנם חלקים המועברים בגוף ראשון מנקודת מבטה של ג'ומאנה, דמות שממש נהניתי משפתה הפשוטה, האותנטית, לעיתים צינית ואף משעשעת. פשוט עונג צרוף לקרוא אותה. 

יש בעלילה דמויות מרתקות של נשים חזקות הפועלות בנחישות ובאומץ לב בכדי לעצב את חייהן. הן מקבלות החלטות לטוב ולרע ולא מאפשרות לנורמות החברתיות להכתיב את גורלן. את חלקן תחבבו יותר, את חלקן הרבה פחות, אבל לא תוכלו להישאר אדישים לסיפורן. 

שורה תחתונה: "מעמול" מביא את סיפורן של שתי משפחות. האחת מישראל, השנייה מלבנון, ובשתיהן ישנן נשים חזקות שלא יוותרו עד שישיגו את מטרתן. מומלץ בחום! 

389 עמודים
עריכה: מוריה דיין
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...