יום שישי, 4 במרץ 2022

חדר 128

חדר 128 / קטי בונידן


מה הייתם עושים אם בחדר במלון שבו אתם מתארחים הייתם מוצאים במגירה צרור דפים כרוכים המכילים כתב יד של כותב לא ידוע? סביר להניח שאני הייתי סוגרת את המגירה ורוטנת על כך שהחדר לא נוקה כהלכה. אבל יש אנשים יותר סקרניים ממני שלא היו מניחים לנושא ומרימים את כתב היד מיד. אחת מהם היא אן-ליז ששהתה במלון בחדר מספר 128 ולא יכלה להניח לכתב היד שמצאה. היא שכחה לקחת ספר לחופשה, ובתור מישהי שלא יכולה להירדם בלי ספר לפני השינה היא קראה את הספר בשקיקה ולאחר שסיימה אותו החליטה שהיא חייבת להגיע לאדם שכתב אותו.

אן-ליז מצליחה לאתר את סילבסטר, הגבר שכתב אותו לפני כשלושה עשורים. הוא למעשה מעולם לא השלים את הספר ואיבד את כתב היד בעת שהיה בדרכים. אז אם סילבסטר לא השלים את הספר וכתב רק מחצית ממנו, מי אחראי לכתיבת המחצית השנייה? אן-ליז הסקרנית מטבעה לא תשאיר את הנושא בלי להגיע לתשובה. באמצעות כתיבת מכתבים, היא מנסה להתחקות אחר הדרך הפתלתלה שהספר עבר לאורך שלושה עשורים, וגם אם סילבסטר תחילה רואה באן-ליז זרה חטטנית, בסופו של דבר הוא נסחף אחריה בחקירתה אודות מסעו של כתב היד שעבר לאורך השנים מיד ליד.

אן-ליז תתכתב עם לא מעט אנשים אשר החזיקו בכתב היד הישן ולא נשארו אדישים לתוכנו. הספר שינה בצורה כלשהי את חייהם והם העבירו אותו הלאה על מנת שעוד אנשים יוכלו ליהנות ממנו. וכך, אנו נחשפים למגוון של אנשים, סודות משפחתיים וסיפורים אישיים ומרגשים.

אז מי או אותו אדם שהשלים את כתב ידו של סילבסטר? ואיך התגלגל הספר האבוד לאורך השנים? את כל התשובות תמצאו בספר המקסים: "חדר 128"! 

איזה יופי של ספר! קודם כל, הוא כתוב בצורה מופלאה של חליפת מכתבים. למרות התקדמות הטכנולוגיה והשימוש באינטרנט ובסלולר, האופן שבו אן-ליז וידידיה בוחרים לתקשר בו הוא באמצעות כתיבת מכתבים בדואר. המחשבה הראשונה שעברה לי בראש עם תחילת הקריאה היא שיש להם מזל ששירותי הדואר שלהם לא עובדים כמו צב(י).

העלילה נפלאה, סוחפת וכתובה נהדר. מאוד אהבתי את הדמויות אשר אט-אט סיפורן האישי והמרגש נחשף וחלקן אף עברו שינויים משמעותיים לאורך העלילה. מאוד סיקרן אותי לגלות באיזה אופן יתפתח הסיפור ונכבשתי בקסמו של הספר מהמכתב הראשון ועד לעמוד האחרון. 

שורה תחתונה: "חדר 128" הוא ספר פשוט מקסים ולסיפורים שמאחורי תעלומת כתב היד לא תוכלו להישאר אדישים. 

236 עמודים
מצרפתית: אביגיל בורשטיין
הוצאת תכלת
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...