יום שני, 7 במרץ 2022

מחצית החיים

מחצית החיים / ג'וליאן קנטור


לפני שאכתוב על מה הספר, אני חייבת לציין שמדובר בספר מבריק המשלב היסטוריה מרתקת לצד מציאות אלטרנטיבית סוחפת ואני מאוד מאוד ממליצה עליו.

מריה סקלודובסקה, הלוא היא מארי קירי, התגוררה בפולין עם אביה ואחיותיה. היא התארסה לקזימיר, בן למשפחה אמידה אשר בביתו עבדה כמטפלת של אחיו הצעירים. אבל קזימיר ביטל את האירוסין בשל התנגדותה של אימו שראתה במריה אישה נחותה. מריה השבורה החליטה להקדיש את כל זמנה ללימודים, אך בפולין נשים לא הורשו לרכוש השכלה, ועל כן מריה קיבלה את ההחלטה לעזוב את מולדתה ולעלות על רכבת לפריז בכדי להגשים את חלומה וללמוד בסורבון. 

בפריז, מריה שמשנה את שמה למארי, פוגשת בפייר. שניהם מדענים החווים תשוקה גדולה לעבודתם והשהות המשותפת מולידה ביניהם אהבה. ההחלטה של מארי ללמוד בפריז שינתה את חייה והפכה אותה למדענית מפורסמת, זוכת פרס נובל, אישה מעוררת השראה שתיחקק בדפי ההיסטוריה לעד.

אבל מה היה קורה אם מארי הייתה בוחרת אחרת? מה היה מתרחש בחייה אם הייתה מחליטה שלא לעלות על הרכבת לפריז ולהישאר עם משפחתה בפולין ואף להיאבק על אהבתו של קיזמיר? איך היו יכולים להיראות חייה אם הייתה בוחרת להציב במקום הראשון את המשפחה ולא את המדע? לעולם לא נוכל לדעת איך היו יכולים להיראות חייה של מארי קירי. הרי חיים רק פעם אחת. אבל בעזרת הספר הנפלא הזה נוכל להיחשף למציאות מדומה ומסקרנת במיוחד. 

כל כך נהניתי לקרוא את הספר המשובח הזה! ג'וליאן קנטור רוקמת בצורה נפלאה שתי עלילות מקבילות. האחת, כאמור סיפורה האמיתי של מארי קירי, והשנייה, סיפורה הדמיוני של מריה זורבסקה. שתי העלילות מרתקות ומהודקות היטב. הספר עוצמתי וסוחף ומדבר על השפעתם של הבחירות בחיים על מסלול חייו של אדם, ועל כך שיש אנשים שפשוט נועדו להיות חלק מחיינו. הספר מדבר על מדע, חלומות ואהבה, ולמרות שגורל ומזל הם אינם עניין מדעי, הם חלק מהחיים. 

שורה תחתונה: "מחצית החיים" יספק לכם מצד אחד שיעור היסטוריה מרתק ומצד שני מציאות אלטרנטיבית מרתקת לא פחות. 

399 עמודים
מאנגלית: ניצה פלד
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...