יום שבת, 19 במרץ 2022

גלויה מפריז

גלויה מפריז / אלכס בראון


תכירו את אנני, מנהלת חשבונות בת 49, גרושה ואמא לבת ובן בוגרים. לפני נישואיה אנני חלמה להפוך למעצבת פנים, אבל חיי הנישואים הרחיקו ממנה את החלום והיא הקדישה את עצמה למשפחתה. אנני מתגוררת לבדה בדירתה. חברתה הטובה טסה לאוסטרליה לתקופה של שנה, ילדיה רחוקים והיא מרגישה די בודדה. מזל שיש לה את שכנתה הקשישה ג'ואני שמארחת לה חברה לעיתים קרובות.

שגרת חייה הדי משעממת, יש לציין, של אנני מופרת כשג'ואני מקבלת בירושה דירה בפריז. מפאת גילה המתקדם היא מבקשת מאנני לטוס במקומה לעיר האורות ולבדוק את הדירה. כמו כן, בעלת הדירה המנוחה העונה לשם ביאטריס, לא מוכרת לג'ואני ובעזרתה של אנני היא מקווה לגלות מי היא הייתה ומדוע החליטה להוריש לה את ביתה.

אנני מתחילה את ההרפתקה שלה בפריז. היא מתחברת לשתי נשים שהופכות לחברותיה וגם פוגשת בגבר צרפתי יפה ומהפנט שמעורר בה רגשות שכבר מזמן לא חשה. בין סיורי היכרות בפריז היא נסחפת אחר סיפורה של ביאטריס המסתורית אשר בביתה היא מצאה יומנים מוסתרים הנכתבו בכתב ידה של ביאטריס אשר מגוללים את סיפורה לאורך השנים. 

וכך אנו מתוודעים לחייה של ביאטריס, בת למשפחה אמידה אשר מאסה בחיים לצד אם חורגת המתנכלת לה בכל הזדמנות. היא החליטה לעזוב את אנגליה ולעבור לצרפת ושם חיה חיים עצמאיים. אבל עוד בטרם החלה במסעה בפריז, ביאטריס התנדבה לטפל בחיילים בתקופת מלחמת העולם הראשונה. אט-אט נחשפים פרטים המגוללים את כל אשר עברה מימי אותה מלחמה ועד לימי מלחמת העולם השנייה.

מה אנני תגלה על ביאטריס? מדוע הורישה ביאטריס את ביתה לג'ואני? ואיך השהות בפריז תשפיע על חייה של אנני? את כל התשובות תמצאו בספר המהנה: "גלויה מפריז"!

איזה יופי של ספר! הוא קליל, מהנה, כיפי וקולח, כתוב בצורה נפלאה המדרבנת להמשיך ולקרוא. הן עלילת ההווה והן עלילת העבר היו מרתקות ומסקרנות. כל הדמויות בספר היו מקסימות והיה כל כל קל לחבב כל אחת ואחת מהן. 

יש בספר הזה כל כך הרבה...אהבה ורומנטיקה, אחווה וחברות, מעשי גבורה בעתות מלחמה ולקינוח - תפאורה נפלאה של פריז במלוא הדרה. אהבתי מאוד את השינויים שאנני חוותה בעקבות הנסיעה שלה לפריז. כמו כן, הוקסמתי מהגילויים אודות חייה של ביאטריס, לא פחות מאנני וחברותיה.

שורה תחתונה: "גלויה מפריז" יקח אתכם לטיול מקסים בעיר האורות וגם למסע בעקבות העבר הטומן בחובו סודות. 

304 עמודים
מאנגלית: אילן פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...