יום חמישי, 17 במרץ 2022

המסע לגן עדן

המסע לגן עדן / פולה גרינליס


אני מאוד אוהבות רומנים היסטוריים אשר לוקחים את הקורא למסע אל העבר הרחוק ומציגים בפניו תרבויות חדשות. כך בספר הזה אנו נחשפים לתפאורה ססגונית במיוחד, אם כי סוערת ולא שלווה של סינגפור של שנת 1949.

מלחמת העולם השנייה הסתיימה ובאירופה עוד מנסים להתאושש מתוצאותיה הקשות. מירנדה אשר מזה 3 שנים נשואה לג'רי, עוזבת עימו את לונדון אל עבר יעד חדש ומסקרן - סינגפור. תקופה לא פשוטה עברה עליה ועל ג'רי. טרגדיה אשר פקדה את ביתם טלטלה את עולמה, ומירנדה קיוותה כי בסינגפור היא תוכל להתחיל בחיים חדשים וטובים יותר. 

ג'רי קיבל משרה מבטיחה בסינגפור אשר תציב אותו במעמד מכובד ועם אפשרות לקידום. השניים יורדים מן הספינה אשר הביאה אותם לביתם החדש ומתחילים אט-אט להסתגל לדרכם החדשה. אבל למירנדה קשה להתנתק מאירועי העבר שרודפים אותה. היא אמנם מוקסמת מסינגפור ומכל מה שיש למדינה החדשה להציע, אבל מה שבאמת גורם לה לנחמה הוא החלטתה להתנדב בבית חולים ולהעביר את זמנה בחברתם של ילדים מקומיים, למורת רוחו של ג'רי שאם זה היה תלוי בו, מירנדה לא הייתה יוצאת מהבית. 

מירנדה מתחברת לרופא צעיר בשם ניק, וככל שהיא מבלה יותר בחברתו, כך היא מבינה עד כמה שחיי נישואיה אינם מאושרים. שהותה בסינגפור תחולל שינויים בליבה וגם תחשוף אותה למצבים מסוכנים לאור המצב הנפיץ שמתחולל במדינה באותה התקופה. מירנדה תתמודד מול אירועים בלתי שגרתיים וגם תצטרך לקבל החלטה אודות חייה ושאיפותיה בחיים. 

זהו סיפור אופטימי ומלא תקווה על אישה אשר למרות הטלטלות שחוותה, מנסה להתאושש מהכאב ולהמשיך לחיות ולחוות. מירנדה יוצאת נגד המוסכמות החברתיות, היא מסרבת להיות אישה כנועה שאינה יכולה להביע את דעתה. היא מתעקשת להשמיע את קולה, מקשיבה לליבה, נותנת דרור לרגשותיה ומחליטה להעריך את עצמה יותר ולהאמין ביכולותיה. 

הכתיבה בספר מאוד ציורית ומצליחה להעביר היטב את המראות, הנופים והניחוחות של רחובות סינגפור. לצד נופים יפים ושווקים גדושים וצבעוניים, הסופרת מתארת גם מציאות של חוסר ודאות וחוסר יציבות ברחובות סינגפור. תקופה שבה התרחשו תקריות אלימות ואף פגיעות בנפש של תושבי החוץ מצד המקומיים, מה שהוביל למתיחות רבה באזור. 

תמיד מעניין אותי לקרוא אודות תרבויות שונות ולהיחשף לפרטים בהיסטוריה שלא הייתי מודעת אליהם. ואם גם אתכם מסקרן להכיר יותר מקרוב את סינגפור של פעם מנקודת מבטם של תושבי חוץ, תמצאו את מבוקשכם ב"המסע לגן עדן"! 

375 עמודים
מאנגלית: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר ומודן
שנת הוצאה: 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...