יום שני, 21 במרץ 2022

אל תביטי לאחור

אל תביטי לאחור / גרג הורביץ


איך נשמע לכם טיול אתגרי בלב הג'ונגלים של מקסיקו? מפתה, לא? יש מצב גדול שאחרי שתקראו את הספר הזה כבר לא כל כך יתחשק לכם חופשה שכזו ותעדיפו לטייל באיזו עיר מרכזית בלב הציוויליזציה.  

תכירו את איב. היא הייתה אמורה לצאת לחופשה עם בעלה ולחגוג את יום נישואיהם, אבל השניים נפרדו ואיב החליטה לצאת לחופשה לבדה. היא השאירה את בנה הצעיר עם השמרטפית ויצאה לטיול אקסטרים בג'ונגלים של אאוחקה שבמקסיקו. במהלך הטיול, איב מתרחקת מהקבוצה בחיפוש אחר שירותים ותוך כדי כך מגלה בקרבת מקום בית מבודד. היא מביטה לעברו ונתקלת בפניו של אדם בעל חזות מאיימת ומרתיעה המביט ישירות אליה. היא נבהלת ומתכופפת בכדי להסתתר ותוך כדי כך מוצאת על האדמה מצלמה אותה היא לוקחת עמה לחדרה. 

איב מגלה שהמצלמה שייכת לאישה בשם תרזה המילטון. בתמונות שבמצלמה איב מבינה כי תרזה צילמה את אותו אדם מפחיד ומה שהחריד אותה הוא הגילוי שתרזה נעלמה בלי להותיר עקבות. בלי כוונה, נראה שאיב מתחקה אחר עקבותיה של תרזה. אם כך, מה צפוי לה בהמשך? חופשה מהנה בטוח שלא. 

מה שהתחיל כטיול חוויתי עם אווירה קסומה וייחודית, מתפתח למופע אימים שבו חברי הטיול ומדריכיהם מוצאים את עצמם לכודים בשטח הג'ונגל כשהסערה העזה עוד לא הגיעה לשיאה. הסכנה אורבת להם בכל מקום ואיב יוצאת למסע הישרדות עוצר נשימה כשבראש מעייניה עומד הרצון העז להצליח ולשרוד על מנת להתאחד עם בנה הקטן.

אז איך קרה שחופשה חלומית הופכת לסיוט בלהות? מי אחראי להתפתחויות המחרידות? והאם איב תצליח לשרוד ולראות שוב את בנה? את כל התשובות תמצאו בספר המצמרר: "אל תביטי לאחור"!

איזה ספר מלחיץ! אמנם המתח בו מתפתח בהדרגה וההתחלה רגועה למדי, אבל באיזשהו שלב התרחשו התפתחויות בלתי צפויות שהפכו את העלילה למעוררת אימה. לא מומלץ לקרוא את הספר לפני שינה. קחו בחשבון שיש גם תיאורי מראות קשים שאם תצליחו להתמודד איתם מצפה לכם חוויית קריאה מהנה, מצמררת ומותחת. 

מלבד דמותה של איב, הספר יפגיש אתכם עם יתר המטיילים. אנשים שונים ומגוונים, כשכל אחד מהם מגיב בצורה שונה לסכנה והרצון לשרוד חושף את הפחדים שלהם ואת ההחלטות הנלקחות מתוך דחף הישרדותי. את הספר גרג הורביץ כתב במקור בשנת 2014 ואני שמחה שהחליטו לתרגם אותו. אני אוהבת את סגנון הכתיבה שלו שנותן תחושה שממש ניתן לראות מול העיניים את כל ההתרחשויות. 

שורה תחתונה: בפעם הבאה שתצאו לטיול בג'ונגל, אל תעזבו לרגע את הקבוצה. תשאלו את איב, היא בטח תסכים איתי. 

462 עמודים
מאנגלית: דפנה לוי
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2022



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...