יום ראשון, 27 במרץ 2022

האישה האחרת

האישה האחרת / דניאל סילבה


את גבריאל אלון אין צורך להציג. מי שהיה מתנקש של "המשרד" ויצא למבצעים חשובים מסביב לעולם למען ביטחון ישראל, הפך לימים לראש המשרד. אבל אלון לא נותר לשבת מאחורי שולחן משרדי על מנת לתת הוראות לאנשיו. הוא נפרד לשלום לעיתים קרובות מאשתו וילדיו הקטנים ויצא לשטח, להיכן שנוכחותו נדרשת לדעתו. 

הפעם, ניסיון עריקה של סוכן רוסי שהובטחה לו הגנה מישראל, עולה על שרטון כשמתנקש מחסל את הסוכן בטרם זה מצליח להגיע ליעד המוסכם. מתעוררת השאלה, מי הלשין על עריקתו של הסוכן? כל הראיות מצביעות על חפרפרת בסוכנות הביון הבריטי. אלון אפילו חושב שהוא יודע במי מדובר. בשיתוף עם ראש הביון הבריטי שהינו ידידו של אלון, הם פועלים על מנת לתפוס את סוכן הביון שבגד. 

נראה שהמשימה הושלמה. או שלא? יכול להיות שהסוכנים הרוסיים הצליחו להערים על אלון והקולגה מאנגליה וגרמו להם להאמין בסיפור שלא היה ולא נברא? זו לא תהייה הפעם הראשונה שרוסיה מצליחה להתל בישראל ובאנגליה. שנים רבות קודם לכן, המרגל קים פילבי הצליח במשך תקופה ארוכה להערים על כולם, ובסופו של דבר גם הגיע בשלום לרוסיה. כעת, יהיה על אלון לפעול בהקדם על מנת לגלות את מה שרוסיה מסתירה בהצלחה יתרה. 

באותה העת בספרד מתגוררת בגפה קשישה אשר כותבת ספר זיכרונות המכיל את סיפור אהבתה לגבר שאותו הכירה בביירות. האהבה הישנה הזו מסתירה סודות גדולים אשר חשיפתם תאפשר פיענוח סוד מטלטל ומסוכן במיוחד. 

באיזה סוד מדובר? ומי החפרפרת שמרגלת לטובת הרוסים? את כל התשובות תמצאו בספר עם העלילה הנהדרת: "האישה האחרת"! 

איזה ספר מעולה! אני מאוד אוהבת את הכתיבה של דניאל סילבה ולכן, כל כך שמחתי שסוף סוף יצא התרגום של הספר הבא בסדרה בכיכובו של גבריאל אלון. בכל פעם מחדש אני מופתעת מכך שסופר שאינו ישראלי מצליח לטוות עלילה שנותנת תחושה רבה של ישראליות. 

העלילה מרתקת ושומרת על עניין מתחילתה ועד סופה, וגם אם היה לי ניחוש נכון כבר בשלב מוקדם בקריאה, אין הדבר פגם בהנאה שלי מהספר. ממליצה מאוד גם לקרוא את דברי המחבר בסוף הספר שבהם הביקורת שלו על פוטין אקטואלית יותר מאי פעם לאור המלחמה באוקראינה.

שורה תחתונה: דניאל סילבה חוזר עם עוד ספר נהדר ומסחרר בכיכובו של האחד והיחיד - גבריאל אלון. מובטח לכם שעד שלא תסיימו לקרוא את הספר לא תלכו לישון!

399 עמודים
מאנגלית: סיוון מדר
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...