יום שישי, 25 במרץ 2022

סוף סוף הבנתי

סוף סוף הבנתי / ישראל שור


הספר הגדוש בתובנות לחיים, מורכב מתשעה ראשי פרקים שבהם המחבר משתף בתחנות מרכזיות בחייו ותובנותיו על שלל נושאים ותחומים. כמו כן, לנקודת מבטו של המחבר משולבים סיפורים קצרים שאליהן הוא מוסיף את מסקנותיו ומחשבותיו לאור ניסיונו האישי. כתיבתו של ישראל כנה, פתוחה, ישירה, מאוד קולחת ומועברת בגובה העיניים ובלי פילטרים. 

ישראל משתף בילדותו בקיבוץ והקשיים שחווה בתור ילד שרצה יותר תשומת לב מצד אביו. כשאביו אמר לו "רק להרוס אתה יודע" הוא בטח לא תיאר לעצמו שהאמרה הזו תעצב את חיי בנו. עם סיום הצבא פנה ישראל לענף הבניה למרות שבזמנו התחום כלל לא עניין אותו. במבט לאחור הוא הבין כי אחיזתו בעולם הבנייה הייתה הוכחה לאביו ובעיקר לעצמו לכך שהוא יכול לבנות ולא רק להרוס. 

ישראל משתף עד כמה שקשה לו חוסר תקשורת מצד ילדיו והוא מתאר מצבים שבהם בסה"כ רצה לשמוע ולדעת מה שלום בתו ונענה בכעס ואף בימים של שקט צורם. הוא הגיע לתובנה שלעיתים כדאי להרפות, לשמוח בקיים ולקבל את רצונם של ילדיו ואת אופן התנהלותם שאינו תלוי בו.

בפרק אחד מרגש במיוחד ישראל מספר על אימו ועל כך שהשתנתה לנגד עיניו. הוא תמיד ראה בה אישה צלולה, שקולה וחכמה, וכעת הוא נאלץ להשלים עם השינוי הבריאותי שבעקבותיו אימו שוכחת דברים וכבר אינה חדת מחשבה. מצבה מכאיב לישראל ולעיתים מעורר כעס שאותו הוא מפנה כלפי עצמו. הוא מנסה לשלוט ברגשותיו ולגלות רגישות רבה וחמלה למצבה והרבה אהבה. הרי אמא יש רק אחת וכל רגע עמה הוא יקר מפז. 

ישראל שור אולי לא פיצח את הסוד הגדול לאושר, אבל הוא לומד מידי יום ביומו איך לשפר את איכות חייו ולהיות מאושר. בספרו הוא כאמור משתף בתובנותיו ומסקנותיו האישיות ותקוותו היא כי ספרו יהווה השראה לקוראים במסעם בחיים. 

289 עמודים
עריכה: סיגל זיו
עריכה לשונית: ד"ר רוני נאור-חפרי
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...