יום שבת, 2 באפריל 2022

החדרנית

החדרנית / ניטה פרוס


תכירו את מולי גריי, חדרנית במלון ריג'נסי גרנד הוטל. מולי היא בחורה מיוחדת. היא חריגה בהתנהגותה ובכישוריה החברתיים. יש מי שרואה בה מוזרה ותמהונית. היא לא תמיד מגיבה בצורה הנכונה לדברים, לא יודעת לקרוא הבעות פנים, לא מזהה ציניות ובדיחות וגם לא יודעת מתי צוחקים איתה או עליה. אבל דבר אחד מולי עושה באופן יוצא מן הכלל. היא מצטיינת בניקיון. היא אוהבת להיות חדרנית ולנקות את חדרי המלון באופן יסודי. אין מישהו יותר יסודי ממנה וחדור מטרה כמוה.

לפני פחות משנה, סבתה של מולי שהייתה בת המשפחה היחידה שלה, נפטרה. סבתה הייתה זו שגידלה אותה ולימדה אותה את כל מה שהיא יודעת. עם סבתה לצידה מולי אף פעם לא הרגישה לבד וידעה שתמיד תוכל לפנות אליה בשאלות ולקבל ממנה עצות נבונות. אבל כעת כשסבתה כבר לא בחיים, מולי נאלצת להתמודד עם חייה בכוחות עצמה וכמיטב יכולתה. 

מולי חיה חיים שגרתיים למדי עד שהכול משתנה ביום שהיא מגיעה לנקות את הסוויטה של צ'רלס בלאק, אדם עשיר, מוכר ונודע לשמצה. בלאק התארח בסוויטה עם אשתו הצעירה וכשמולי נכנסה לחדר השינה היא מצאה אותו שוכב על המיטה ללא רוח חיים. היא הזעיקה עזרה ומאותו שלב נפתחה חקירה בעקבות מותו של בלאק. מולי מסרה עדות במשטרה מאחר והיא זו שמצאה את הגופה ראשונה. אבל האופן שבו היא מתנהלת מעורר את חשדה של החוקרת האחראית ותוך זמן קצר מולי הופכת לחשודה המרכזית ברצח. 

מה קרה לצ'רלס בלאק באותו היום? האם מולי חפה מפשע? את כל התשובות תמצאו ברומן המתח הנהדר: "החדרנית"! 

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שהיה נהדר בעיני והייתי מרותקת אליו מתחילתו ועד סופו. העלילה טובה, קולחת ומרתקת וכתיבתה של ניטה פרוס נפלאה וממכרת. הייתי ממש סקרנית לגלות איך תתפתח העלילה ואף היה לי איזה ניחוש לגבי התפתחות אפשרית אבל התבדיתי. הספר הוא רומן מתח אשר בעלילתו התגלתה גופה והתעורר חשד לרצח, אבל מי שגנבה את ההצגה ושבתה את הלב זו מולי, החדרנית המדופלמת, האחת והיחידה! 

דמותה של מולי מקסימה וכובשת. היא חכמה וגם תמימה ושופעת חן. העובדה שהיא בלתי רגילה מעמידה אותה במצבים שונים ומגוונים וגורמת לה להבין, אם כי קצת יותר לאט מאחרים, מי הם אויביה ומי ידידיה. מולי אולי לא קוראת היטב את כוונותיהם של הסובבים אותה, אבל למזלה מקיפים אותה גם אנשים טובים שגורמים לה להרגיש שהיא לא לבד. 

שורה תחתונה: "החדרנית" הוא רומן מתח נפלא עם דמות ראשית נפלאה לא פחות שתכבוש אתכם בזכות השונות הכובשת שלה! 

285 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...