יום ראשון, 3 באפריל 2022

תיבת הזיכרונות

תיבת הזיכרונות / קתרין יוז


השנה היא 2019 וג'ני הקשישה חוגגת יום הולדת 100 בדיור המוגן שבו היא מתגוררת. המטפלת שלה היא קנדיס, צעירה בשנות ה-20 לחייה שחולמת להפוך לקוסמטיקאית ולעבוד בסלון יופי. ג'ני מאוד אוהבת את קנדיס המטפלת בה במסירות ומקשיבה בתשומת לב לסיפוריה. 

לג'ני יש בקשה חשובה עבור קנדיס. היא מבקשת ממנה להתלוות אליה לשבוע באיטליה בעוד מספר שבועות על מנת שג'ני תוכל להשתתף בטקס זיכרון שיתקיים במדינה. קנדיס מבחינה בחשיבות הרבה שיש לטיסה לאיטליה עבור ג'ני ולכן היא מסכימה לטוס עימה, למורת רוחו של החבר שלה, בו, שלא מוצאת חן בעיניו העובדה שקנדיס תבלה שבוע באיטליה רחוק ממנו. בו הוא טיפוס מאוד שתלטני ואם תשאלו את ג'ני היא תגיד לכם שקנדיס טובה מידי בשבילו. אבל קנדיס בטוחה באהבתו אליה ולא ממהרת להקשיב לעצותיה של ג'ני. 

ג'ני משתפת את קנדיס בסיפורה האישי. היא מחזיקה בין חפציה תיבה מעץ ובה חפצים היקרים לליבה. תוך כדי סיפורה של ג'ני, העלילה חוזרת אחורה בזמן לשנת 1940 שבה ג'ני בהיותה בת 21, עוזבת את מנצ'סטר עם אחיה הקטן, לבקשת אימם שדאגה לשלומם, על מנת שהשניים ימצאו מחסה מפני הפצצות הגרמנים בכפר מרוחק. השניים מגיעים לבית חווה וג'ני ואחיה יצטרכו להסתגל למציאות החדשה הרחק מביתם כשיש להם רק האחד את השני. 

מה התרחש בחייהם במשך תקופת המלחמה ואחריה? ומה תחווה ג'ני שנים רבות מאוחר יותר בעת ביקורה באיטליה? את כל התשובות תמצאו ברומן ההיסטורי המקסים: "תיבת הזיכרונות"! 

איזה ספר נהדר! העלילה סוחפת, מרתקת ולעיתים גם מטלטלת. יש בה אהבות, אכזבות, סודות וחרטות וסיפור חיים סוחף ופתלתל. אני אוהבת את כתיבתה הנהדרת של קתרין יוז שמצליחה לרקום עלילה עם דמויות שכל כך נוגעות ללב. אמנם העלילה והדמויות שבה דמיוניות, אך יוז שילבה בתוכה אירועים היסטוריים אשר היוו השראה עבורה לכתיבת הספר ואותם היא מציינת בסיומו. 

דמותה של ג'ני מאוד נוגעת ללב. כנערה צעירה היא חלתה בפוליו ונאלצה להיעזר במקל הליכה, אבל היא לא נתנה לקשיים להשפיע על חייה. אהבתי את ההתפתחויות המפתיעות בעלילה ומלבד גילוי אחד שניחשתי בשלב מוקדם, שאר הגילויים היו בלתי צפויים. אהבתי מאוד גם את קנדיס שהתגלתה כצעירה מקסימה עם לב ענק שריגשה במסירותה, בדאגתה הכנה וביחסה האכפתי כלפי ג'ני. גם קנדיס נאלצת להתמודד עם מצבים סבוכים בחייה ובראשם - בן זוג המתעקש לשלוט בחייה. ידידותה הכנה עם ג'ני הייתה מרגשת ונוגעת ללב. 

שורה תחתונה: רומן היסטורי נפלא ובמרכזו - בגיל 100 ג'ני טסה לאיטליה לסגירת מעגל על מנת שהמשא שעל ליבה יוקל. 

408 עמודים
מאנגלית: דורית בריל-פולק
הוצאת מודן
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...