יום שלישי, 5 באפריל 2022

ויסקי לארוחת בוקר

ויסקי לארוחת בוקר / מאיה קלופמן


תכירו את נטע ולי, זוג בשנות ה-20 לחייהם המתגוררים בדירה שכורה בירושלים. נטע לומד בפקולטה למשפטים ולי לומדת בבצלאל. השניים ביחד מהיסודי. נטע היה ילד מאוד חברותי שתמיד היה מוקף בחברים, בעוד שלי הייתה ילדה שקטה שלא בלטה במיוחד. אבל נטע הבחין בה והציע לה חברות ומאז הם יחד.

אבל לא הכול ורוד בזוגיות שלהם... לאורך השנים לי תמיד הייתה רק "החברה של נטע". היא לא הרגישה שהיא עומדת בזכות עצמה אלא רק מילאה את תפקידה כחברה של...היא אהבה את נוכחותו של נטע בחייה ואף ניסתה לתקשר עם חבריו, אם כי מעולם לא היה לה איתם חיבור אמיתי, לא עם חבריו ביסודי וגם לא עם אלו מהתיכון ומהצבא. היא הייתה מאושרת בזוגיות שלה, עם מי שהיה לצידה גם כשמשפחתה לא הייתה שם עבורה. מאז ומתמיד הייתה לה מערכת יחסים סבוכה עם אמה, ועל כן היא מצאה את עצמה מרגישה יותר בנוח לבלות עם נטע ומשפחתו.

כעת, עם לימודי האומנות בבצלאל, לי מכירה חברים חדשים, ולראשונה מבינה כי היא גם יכולה להיות פשוט לי, היא עצמה ולא רק "החברה של נטע" והדבר די מוצא חן בעיניה. לעומת זאת, נטע לא אוהב את השינוי שחל בחברתו ומערכת היחסים ביניהם הופכת לסבוכה יותר מאי פעם. השניים יצטרכו לבחון את רגשותיהם ולקבל החלטה מכרעת על המשך דרכם המשותפת.

האם האהבה ארוכת השנים תשרוד את הפערים שהתגלו ביניהם? תקראו את הספר ותגלו!

נהניתי לקרוא את הספר אשר צורת כתיבתו הייתה טובה בעיני ומאוד קולחת. הסיפור היה מעניין לכל אורכו, עובדה שגרמה לי לרצות להמשיך ולקרוא. הוא מדבר על מערכות יחסים ושינויים שחווים אנשים בחייהם המשפיעים על נקודת המבט שלהם. הספר נוגע גם בנושאים כמו קשר סבוך בין הורים וילדיהם הבוגרים, יוקר המחייה והקושי למצוא מקום מגורים סביר במחיר שפוי, לימודים ומצבי לחץ, מימוש עצמי וגם אלימות ופגיעה מינית. 

זהו ספר ביכורים נפלא! העלילה כתובה עם הרבה אמוציות והדמויות שבה הרגישו לי כל כך אמיתיות ונוגעות. הקוראים המשתייכים לדור המילניום יצליחו להבין היטב את אשר עובר על הדמויות בספר ואף יוכלו להזדהות עימם בחלק מההתרחשויות. 

שורה תחתונה: "ויסקי לארוחת בוקר" מדבר על זוגיות הנקלעת למשבר אשר בה הזוג המדובר יצטרך להכריע איך הוא ייפתר.

168 עמודים
עורכת הספר: דפנה שחורי
הוצאת שולחן כתיבה
שנת הוצאה: 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...