יום שני, 11 באפריל 2022

מכתבי האהבה של מונמארטר

מכתבי האהבה של מונמארטר / ניקולא בארו


עלילת הספר מתרחשת בפריז ומספרת את סיפורו של ז'וליאן אזולאי, סופר צרפתי אשר איבד את אשתו, אלן בהיותה בת 33 בלבד. ז'וליאן נותר עם לב מרוסק ומדוכא לגמרי. הוא הפסיק לכתוב את ספרו החדש ולא מצא סיבות לקום בבוקר. אילולא בנו הקטן אשר זקוק לו, לא בטוח שהיה מצליח לתפקד. 

לפני מותה, אלן ביקשה מז'וליאן שיבטיח לה כי יכתוב לה 33 מכתבים. מכתב על כל שנה שחיה. היא הבטיחה לו שחייו ישתנו לטובה לאחר שיסיים את כתיבת כל 33 המכתבים. ז'וליאן מחליט למלא אחר בקשתה האחרונה של אהובתו, אלן. הוא כותב לה את כל אשר עובר עליו ומשתף אותה ברגשותיו. את המכתבים הטמין בתא נסתר שהוכן במצבה של אלן אשר נקברה בבית הקברות שבמונמארטר.

מה רבה הייתה הפתעתו כשביום שבו הגיע להניח מכתב נוסף, הוא גילה כי המכתבים שכתב עד כה לא נמצאים היכן שהוא הניח אותם ובמקומם חיכה לו משהו אחר מאוד לא צפוי. איך זה יתכן? אף אחד לא ידע על קיומם של המכתבים והתא שהוכן עבורם. ז'וליאן לא הבין איך להתייחס למתרחש. הוא היה נסער ונרגש. איך אפשר להסביר את הבלתי מוסבר? הרי אלן לא הייתה יכולה לקחת את המכתבים ולהניח במקומם משהו בתור תשובה. או שכן? ז'וליאן כבר לא ידע מה לחשוב.

מה שבטוח הוא שכתיבת המכתבים לאלן תזמן לז'וליאן דברים טובים, בדיוק כפי שאלן הבטיחה לו. אז מי לקח את המכתבים ולמה? האם ז'וליאן יצליח להמשיך בחייו ואולי אף יאפשר לליבו לשוב ולהרגיש? את כל התשובות תמצאו בספר הנפלא: "מכתבי האהבה של מונמארטר"!

הספר היה ממש מקסים בעיני. הוא כתוב היטב ומאוד קולח, וגם אם לא היו התפתחויות מפתיעות ודי היה ניתן לנחש מה יקרה בהמשך העלילה, אין הדבר גרע מחוויית הקריאה שהייתה טובה ומהנה. חייבת לציין שבגלל התקציר חשבתי שהספר יהיה עצוב ואף מדכא. אבל למרות שבית הקברות של מונמארטר "מככב" בספר, האווירה כלל לא כבדה. ההפך הוא הנכון. יש בספר אהבה ורומנטיקה, שירים ומשפטים מקסימים וגם תקווה ואופטימיות. 

שורה תחתונה: "מכתבי האהבה של מונמארטר" הוא רומן מקסים, אנושי, מלא תקווה וגם אהבה - דווקא מתי שלא מצפים לה. 

220 עמודים
מאנגלית: שלומית כנען
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...