יום חמישי, 7 באפריל 2022

אהבת חורף

אהבת חורף / איזבל איינדה


עלילת הספר מספרת את סיפורן של שלושה אנשים אשר תאונת דרכים מחברת ביניהם ומטלטלת את שגרת חייהם. 

ריצ'רד באומסטר הוא מרצה באוניברסיטת ניו יורק אשר משכיר את דירת המקלט בבניין שבו הוא מתגורר ללוסיה, מרצה אורחת באוניברסיטה שבה הוא מלמד ועימה התכתב לאורך השנים ושמר על קשרי ידידות. לוסיה הגיעה מצ'ילה לפני מספר חודשים, אבל ידידותה לריצ'רד לא התחזקה בעקבות הגעתה לניו יורק. אפשר לומר שההפך הוא הנכון. ריצ'רד הקפיד לנהל מולה קשר של משכיר ושוכרת בלבד, למרבה אכזבתה של לוסיה שפיתחה רגשות כלפיו. 

ריצ'רד הוא טיפוס מאוד סגפן ומסוגר. הוא חי עם חתולים ונמנע מלפגוש באנשים. יש לו סדר יום קבוע שאותו אין לו עניין וצורך להפר. אבל השגרה שלו מופרת כאשר ביום עם מזג אויר חריג, מושלג וקפוא, הוא פוגע ברכב מלפניו. הנהגת ברכב שנפגע יצאה ללא פגע אך לא הוציאה מילה מפיה. ריצ'רד מסר לה את כרטיס הביקור שלו על מנת שחברת הביטוח תטפל בנזק אך הצעירה מיהרה לעזוב את המקום.

אבל אז בשעה מאוחרת היא מתייצבת בביתו כשהיא נראית לא פחות במצוקה מכפי שנראתה לאחר התאונה. ריצ'רד שהסיק כי הצעירה לא מבינה אנגלית, ביקש מלוסיה שכנתו להגיע לדירתו ולעזור לו בשיחה עימה. מה שאותה צעירה העונה לשם אוולין תספר להם יציב אותם במצב סבוך ומורכב ויהיה עליהם לקבל החלטה איך ממשיכים מכאן והלאה. למרות הסיטואציה המאוד מטרידה, השהות של השלושה יחד תביא אותם להיכרות מעמיקה האחד עם השני ותחשוף את סיפורי העבר של כל אחד מהם. 

סיפורי העבר של הדמויות היו מרתקים ולקחו אותי למסע חוצה יבשת מעניין. אוולין הגיעה מגואטמלה ומה שחוותה שם הותיר אותה עם טראומה ובנוסף היה עליה לעבור מסע מסוכן בכדי לחצות את הגבול לארה"ב. לוסיה גם היא חוותה אירועים קשים. תחילה, נאלצה לברוח ממולדתה לאור המצב הפוליטי בצ'ילה ובהמשך התמודדה עם עוד קשיים נוספים. וריצ'ארד אשר חי בניו יורק לבדו התגורר תקופה בריו דה ז'נרו שבה חווה את הרגעים הכי מאושרים בחייו אבל גם את אלו שצילקו אותו לעד. 

שלוש הדמויות מאוד נוגעות ללב וכתיבתה של הסופרת יפה ומרגשת. אירועי העבר סופרו בהרחבה והציגו סיפורי חיים מטלטלים המדברים על אובדן, התמודדות עם מחלה ואי וודאות מייסרת, אלימות ופשיעה, טרגדיות, התמכרויות, פשיעה, הגירה וגם התחלות חדשות. סיפור ההווה התקדם טיפין טיפין ונתן לדמויות המרכזיות הזדמנות לבחון את חייהם מחדש ואף אפשר לליבם להיפתח להזדמנות שנייה לאהבה. 

302 עמודים
מספרדית: אביבה ברושי
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...