יום ראשון, 8 במאי 2022

כליא ברק

כליא ברק / דריה שועלי

תכירו את מזי מוריס, חוקרת משטרתית בעברה וחוקרת פרטית בהווה. כשדודי פרץ, מכר ותיק שלה, פונה אליה בבקשה למצוא את אשתו, יסמין שכטר שנעלמה בלי להותיר עקבות, מזי לוקחת על עצמה את המשימה. יסמין הייתה בבית קפה עם דודי ובתם הקטנה ושם נעלמו עקבותיה. יסמין כבר לקחה את הרגליים ועזבה בשלבים שונים בחייה ובזמנו, כמו שהיא עזבה ככה היא גם חזרה. אבל יסמין אף פעם לא עזבה קודם לכן את הבת שלה לבד. דודי אמנם החליט לפנות למזי בשביל למצוא את אשתו, אבל משפחת שכטר אדישה לעניין ומעדיפה שלא לפנות למשטרה היות ואצלם הדברים נעשים בדרך שלהם, בשקט ומתחת לרדאר.

מזי כאמור עבדה בעבר במשטרה ולמרות שהייתה חוקרת מעולה עם עתיד מזהיר, התנהגות בלתי הולמת מצידה אילצה אותה לעזוב את המשטרה. כעת, בתור חוקרת פרטית, עם שני אחיה הצעירים העובדים לצידה (שהם בפועל בני הדודים שלה שהפכו לאחיה לאחר שדודה, בן המשפחה היחיד שנותר לה, אימץ אותה) ועם הרבה פחות משאבים משהיו לה בימיה במשטרה, מזי מנסה להבין מה עלה בגורלה של יסמין שכטר, הבת של אחת המשפחות הכי עשירות בארץ, ואשתו של דודי שעימו למזי היו יחסים מורכבים והפעם האחרונה שבה התראו הייתה צורמת מסיבות שיתגלו תוך כדי הקריאה.

אז מה באמת קרה ליסמין שכטר? האם מזי תצליח לגלות את סיבת היעלמותה? את כל התשובות תמצאו בספר הקצבי: "כליא ברק"! 

איזה ספר ביכורים נהדר! הספר כתוב היטב. הוא חושפני, חד, ישיר וגם בוטה. העלילה קצבית מסקרנת, מותחת וקולחת ומספקת חוויית קריאה טובה ובלי רגע דל. במהלך העלילה וממש עד סופה היו התפתחויות מעניינות ומפתיעות, מה שהוסיף להנאה מהספר. הספר מדבר על סודות משפחתיים, תככים, מזימות, שחיתויות וטראומות והכל מתרחש במציאות כאוטית שבה תל אביב סופגת טילים מעזה בלי הפסקה.

דמותה של מזי היא דמות מורכבת... מצד אחד, היא חוקרת מעולה וחדה שלא עושה לעצמה הנחות עד שהיא מצליחה להשיג את התוצאות הכי טובות. ומצד שני, היא מלאה בבעיות רגשיות אשר גורמות לה להתרחק מאהבה כמו מאש. בתור ילדה היא חוותה אירוע טראומטי, כנערה צעירה אביה נעלם כאילו בלעה אותו האדמה ומאז, מזי הפכה לאובססיבית למין, ממש מכורה, כמו מכור שזקוק בדחיפות למנה שלו. ההתמכרות שלה מורגשת בספר ומלווה אותה לאורך כל הסיפור. היה קצת קשה להתחבר לעודף הפתיחות הבוטה של החלק הזה באישיותה, אבל זהו גם צד בדמותה הייחודית של החוקרת הפרטית מזי מוריס. 

שורה תחתונה: מזי מוריס היא חוקרת פרטית נחושה ויסודית עם בעיה מורכבת וייחודית... "אין מה לעשות איתה היא רק רוצה ל..." 

315 עמודים
עורכת הספר: נועה מנהיים
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...