יום ראשון, 15 במאי 2022

הלילה שבו נפגשנו

הלילה שבו נפגשנו / זואי פולביג


תכירו את דניאל ואוליביה. הם נפשות תאומות גם אם הם עדיין לא יודעים את זה. כשדניאל הבחין באוליביה לראשונה, זה היה במהלך טיול גדול מסביב לעולם שאליו יצא לבדו. את הטיול הוא היה אמור להעביר עם חברתו, קלי, אבל זו נטשה אותו לטובת גבר אחר והוא לא הסכים לוותר על הנסיעה ויצא לטייל בגפו. את אוליביה הוא ראה בכמה הזדמנויות אבל מסיבות שונות לא ניגש אליה וכך התפספס מפגש ביניהם בארבע עיניים. 

בניגוד לדניאל שהוא גבר די שקט, רציונלי ורגוע, אוליביה היא צעירה שלוחת רסן ונועזת. היא התגוררה במילאנו עם שתי אימהות ויצאה לטיול לבדה, אם כי תמיד מצאה את עצמה מוקפת באנשים. דרכיהם של דניאל ואוליביה מצטלבות פעם אחר פעם, וגם אם זה לא קורה מיד, הגורל ידאג להפגיש ביניהם שוב והפעם אולי לתמיד. 

האם האהבה תצליח לגבור על כל מכשול? מה צופן להם העתיד? את כל התשובות תמצאו בספר המקסים: "הלילה שבו נפגשנו"! 

אחרי הספרים הקליליים "הפתק" ו"הטיול", זואי פולביג חוזרת אלינו עם ספר אחר לגמרי. קליל הוא לא, אבל הוא מעולה ולדעתי מוצלח הרבה יותר מקודמיו. הסיפור גדוש באהבה ורומנטיקה, חברויות, הגשמה עצמית, קשרי משפחה ויחסים בין הורים וילדיהם. הדמויות בספר אנושיות וכל כך נוגעות ללב. הספר כתוב נהדר, הוא מאוד קולח ומלא רגש ועל כן, תכינו את הטישו מראש כי אין ספק שתזדקקו לו.

העלילה נעה בין ההווה שמתרחש בלונדון של שנת 2018 ובין העבר של אמצע שנות ה-90, התקופה שבה דניאל ואוליביה נפגשו לראשונה בצד השני של כדור הארץ במהלך הטיול שאליו כל אחד מהם יצא לבדו. השניים יחוו הרבה עד שילכדו את מלוא תשומת הלב האחד של השני, וגם בהמשך הדרך צפויים להם עליות ומורדות, רגעים מאושרים לצד רגעים עצובים. המציאות הבדיונית שלהם משתלבת במציאות החיים, כך למשל הסופרת הכניסה את פיגועי הטרור באוטובוס וברכבת התחתית של לונדון לעלילה ויצרה סצינה דרמטית ומטלטלת.

שורה תחתונה: זואי פולביג חוזרת עם ספר שונה, פחות קליל וקיטשי, יותר אנושי ומרגש ולגמרי מוצלח. רק אל תשכחו את הטישו!

445 עמודים
מאנגלית: חגי ברקת
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...