יום שלישי, 17 במאי 2022

אחרי החופה

אחרי החופה / נעמי רגן

אחרי הספר "צמאה לך נפשי" אשר בו סופר סיפור היכרותם של יעקב, אלמן צעיר ואב לחמישה ילדים ולאה, חוזרת בתשובה שהחלה לטפל בילדיו של יעקב בהתנדבות ואט-אט נכנסה לחייו, כעת, רגן חוזרת אלינו בספר שהוא ההמשך הישיר לספר הקודם. לכן, בטרם תתחילו לקרוא את "אחרי החופה" מומלץ ורצוי בהחלט לקרוא קודם את "צמאה לך נפשי" על מנת שהעלילה ודמויותיה יובנו כהלכה ולא תיווצרנה חורים בעלילה.

אז על מה הספר הנוכחי? איך לא, על העולם החרדי אשר בו לעיתים רב הנסתר על הגלוי ועל חייהם של יעקב ולאה כזוג נשוי. השניים התאהבו והתחילו בפרק חדש ומרגש בחייהם. הם גברו על המכשולים שבדרך, ביניהם, הנערה שיינדלה, בתו של יעקב שלא קיבלה את לאה בזרועות פתוחות ואף ניסתה לעשות את הכל בשביל למנוע את האיחוד בין אביה והאישה הזרה שהגיעה מהעולם החילוני. 

אבל כל זאת נותר מאחור.... הזוג נישא, היחסים עם שיינדלה השתפרו ולאה מתחילה להסתגל לחייה החדשים והשלווים. טוב, אולי לא בדיוק שלווים היות ואט-אט היא מבינה כי לא הכל מתרחש כפי שקיוותה וחלמה. לאה תחווה אירועים שיגרמו לה לחוש בדידות, אף על פי שכעת היא איננה לבד ויש לה בעל אוהב וילדים שאותם היא אוהבת כאילו היו בשר מבשרה. ובכל זאת, מסתבר שחיי הקהילה החרדית בבורו פארק די סבוכים גם עבור חוזרת בשאלה אדוקה ומאמינה כמו לאה. 

שיינדלה אף היא תמצא את עצמה בסיטואציה קשה וסבוכה, ולאור מעשיה בעבר היא מתקשה לדעת במי תוכל לבטוח בעת מצוקתה ואת מי לשתף בכל אשר עובר עליה. יעקב ולאה יעשו את כל אשר בידם על מנת לשמור על ביתם ומשפחתם. לעזרתם גם תגיע סבתם של הילדים, שלמרות שלא הייתה בעד נישואיו של יעקב, חתנה לשעבר, ללאה, למדה לאהוב את החוזרת בשאלה ולהכיר באיכויותיה. 

אז מה הדבר שימנע מלאה לחוש באושר אמיתי בחייה החדשים? ומה יקרה עם שיינדלה הפעם? את כל התשובות תמצאו בספר המהנה: "אחרי החופה"! 

אם אהבתם את "צמאה לך נפשי" אתם מאוד הולכים לאהוב גם את הספר הנוכחי. העלילה מהנה, יש בה דמויות שקל לאהוב והיא נוגעת בנושאים שמאחר והם זרים לי הם מאוד מסקרנים אותי, כמו החיים בקהילה חרדית סגורה, העונשים שניתנים למי שאינו מציית לחוקים והיחס לחוזרת בשאלה. 

ברומן המצויין הזה תמצאו רגעי משפחה יפים ושמחים, וגם רגעים טעונים ומטרידים המעלים שאלות מוסריות קשות על הנעשה בקהילות סגורות. דמותה של פרומה אסתר, קשישה מכובדת בקהילה, מספקת רגעים משעשעים שיעלו לכם חיוך על הפנים ואף יעוררו את תיאבונכם לאור נפלאות מעשי ידיה במטבח הביתי, ואתם לא תהיו היחידים שישבו בקסמיה הקולינריים. 

שורה תחתונה: לאה הפכה לחלק מהקהילה החרדית, אבל יש מי שממשיך לראות בה זרה ואאוטסיידרית. 

397 עמודים
מאנגלית: עדה פלדור
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...