יום חמישי, 7 ביולי 2022

מלאך להשאיל

מלאך להשאיל / סיון קיש


העלילה מספרת את סיפורו של ניקיטה נתנאל קוזנצוב, אומן יהודי מצליח אשר בחג המולד של שנת 2017 חייו השתנו לגמרי ולמעשה נקטעו, זמנית או לא, זאת אין לדעת. הכל התחיל כשניקיטה הנמצא בשנות ה-50 לחייו ונשוי בפעם המי יודע כמה לבחורה הצעירה ממנו בלא מעט שנים, נדבק בחיידק אלים ואושפז בבית החולים. הרופאים היו מאוד פסימיים לגבי סיכוייו לשרוד.

בזמן שניקיטה היה מחוסר הכרה במיטת בית החולים, נשמתו ניצבה במקום ביניים שבין החיים ובין המוות. מול ניקיטה הופיע המלאך נלו, מלאך כעור, קמוט ועם כנף אחת שבורה. נלו הוא המלאך אשר מלווה את ניקיטה בחייו מילדותו. הוא מספר לו כי כעת ניקיטה יעמוד בפני משפט שמיימי אשר בו יבחנו חטאיו מול נקודות הזכות בחייו. תוצאות המשפט יקבעו האם ניקיטה ילך לגן עדן או שמא הגיהינום מצפה לו. או שאולי בכלל תינתן לו האפשרות לתקן את העוול שחולל בחייו?

במהלך המשפט ניקיטה יצפה בסרט על חייו ויחזה בנקודות עיקריות ממסלול חייו. כך אנו מתוודעים לימי ילדותו של ניקיטה ברוסיה, ברית המועצות דאז של שנות ה-70. בהיותו בן 6 בלבד הוא נשלח על ידי הוריו לפנימייה בניגוד לרצונו ומאז כמה לאהבה והכרה שהיו כה חסרים לו. בפנימייה הכיר את אנסטסיה, ילדה הגדולה ממנו ב-3 שנים. השניים יחוו יחד אהבה ראשונה ויחלמו על עתיד משותף. בהמשך דרכיהם יפרדו אך השניים המאוהבים זה בזו הבטיחו כי ישובו להיפגש. שנים אחרי ניקיטה יקבל החלטה קשה לעזוב את ברית המועצות ולהגר לאמריקה בכדי לברוח מהקג"ב, בעוד שאנסטסיה נותרה מאחור עם התקווה שהשניים ישובו להיפגש.

האם הם יצליחו לקיים את הבטחתם ולהיות יחד? ומה יחווה ניקיטה במשפט אשר יחרוץ את גורלו? את כל התשובות תמצאו בספר המסקרן:" מלאך להשאיל"!

סיון קיש חוזרת עם ספר מאוד שונה משני ספריה הקודמים. הפעם לא מדובר ברומן מתח אלא ברומן עם נגיעה מעולם הפנטזיה. הספר כתוב היטב, הוא מקורי, מעניין, מאוד זורם וקולח והייתי סקרנית לגלות איך תתפתח העלילה ובעיקר מה יקרה לדמויות בסוף. תפאורת הספר היא ברית המועצות הקומוניסטית שבה האנשים חיים בפחד, בחוסר ודאות ונטולי חופש אמיתי. לצד הקשיים אותם חווים הדמויות באותה תקופה אפילה, הספר מדבר גם על אמונה ותקווה ועל החשיבות של לעשות טוב בחיים ולחיות בלי חרטות כי בסופו של דבר חיים רק פעם אחת. 

קשה שלא לחבב את דמותה של אנסטסיה, אישה אמיצה שנאבקה למען יקיריה וגילתה נחישות רבה. למרות הרגעים הקשים היא לא נתנה לרוחה להישבר ותמיד הייתה אופטימית והתקווה הייתה חלק מחייה. לעומתה, את דמותו של ניקיטה היה פחות קל לחבב. אמנם כילד הוא היה בודד וכתוצאה מכך עשה את הכל על מנת שיאהבו אותו ולא יתאכזבו ממנו, אבל הוא הצטייר כבר בגיל צעיר כטיפוס מניפולטיבי וערמומי. הוא עשה לא מעט מעשים חסרי אחריות בחייו וחי חיים ריקים מתוכן. השאלה הגדולה היא האם יצליח לשנות את דרכו בזמן. תקראו את הספר ותגלו!

שורה תחתונה: ניקיטה הגיע למשפט שבמרומים לדון בחסדיו מול כל החטאים. המלאך נלו ישמש לו כסנגור כדי שלניקיטה יוכל לעזור. האם המלאך לניקיטה יועיל? את זאת תגלו ב"מלאך להשאיל"! 

335 עמודים
עריכה: שלי לרמן
מרום הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...