יום ראשון, 10 ביולי 2022

האיום האחרון

האיום האחרון / אביחי שמידט


נושא האיום האיראני מאוד אקטואלי במיוחד לנו כישראלים. הרי כבר שנים שומעים במהדורות החדשות על נושא הגרעין ואף לפני מספר שנים נחשפו מסמכים אודות תוכנית הנשק הגרעיני, מסמכים שישראל הצליחה להבריח מאיראן וסיפקו הוכחה נחרצת לשקרים שאיראן מפיצה לעולם כולו. הספר שלפניכם עוסק בדיוק בנושא האיום האיראני ומציג מציאות מצמררת המתקיימת בעתיד לא רחוק וכאוטי במיוחד.

הכול התחיל כשמתגלה מזוודה חשודה בחדר במלון תל אביבי. לאחר בדיקה מבוקרת, מסתבר למרבה התדהמה כי המזוודה מכילה פצצה גרעינית. חבלן ישראלי ותיק מצליח לנטרל את הפצצה הקטלנית שאם הייתה מתפוצצת יכלה לחרוץ את גורלה של תל אביב ושכנותיה על כל תושביהן. אבל מסתבר שזהו אינו האיום האחרון ומזוודות נוספות מאותרות במקומות שונים בארץ. מטמיני המזוודות דורשים מישראל שורה ארוכה של דרישות שאין לממשלה כל כוונה לקבל. 

ראש הממשלה יחד עם השב"כ והמוסד מנסים להגות תוכנית תגובה לאיום האיראני אבל לאף אחד אין תוכנית מגובשת. אבל עוד בטרם יקבלו החלטות חשובות, ישראל סוגרת את שעריה, נמל התעופה מושבת, אין יוצא ואין בא. כל התיירים שביקרו באותה העת בישראל אינם יכולים לשוב לביתם, מה שמעורר ביקורות ודאגה ברחבי העולם.

ובחזרה לראש הממשלה והצוות שהתגבש לאור מצב החירום. תוכנית שמאושרת על ידי ראש הממשלה מגיעה מכיוון מאוד מאוד לא שגרתי. הוגה התוכנית שאותה תוציא ישראל לפועל הוא רוברט לונדון, סופר אמריקאי מצליח אשר פרסם מגוון מותחנים רבי מכר. אותו סופר הוא למעשה ישראלי בשם אילן רותם אשר רוברט הוא שם העט שלו. בעבר, המוסד ניסה לגייס אותו לשורותיו לאור עברו ביחידת מודיעין, אך אילן סרב להצעה. 

דמיונו הפורה של הסופר הישראלי-אמריקאי אשר רוקם את עלילות המתח של ספריו בכישרון רב, מועיל כעת למדינת ישראל והוא מסכים עם לא מעט חששות להגות תוכנית שלא תיאמן. מאחר ובכל זאת מדובר רק בסופר ולא בסוכן מיומן, מוצמדת אליו סוכנת מוסד צעירה ומוכשרת העונה לשם אלינור מורה. יחד, השניים יעבדו על התוכנית המורכבת עד מאוד שתהווה מענה הולם לאיום הקטלני מאיראן. 

מה היא אותה תוכנית שהגה הסופר? האם היא תצליח? ומה יהיו תוצאותיה והשפעותיה? את כל התשובות תמצאו בספר המרתק: "האיום האחרון"! 

איזה ספר נהדר. מאוד נהניתי מהעלילה שהצטיירה בעיני לרלוונטית ואקטואלית יותר מאי פעם. העלילה הייתה טובה, מעניינת, קולחת ולסירוגין מותחת. הרגשתי כאילו אני צופה בסרט פעולה מרתק. את הרבע האחרון של הספר קראתי ברצף ובדריכות וממש אהבתי. במהלך העלילה היו הרבה התפתחויות מעניינות ואף מפתיעות. שאפו ענק למחבר. 

שורה תחתונה: כשמציאות בעייתית חוברת לדמיון פורה, אף אחד לא יכול לדעת מה יקרה! 

444 עמודים 
עריכה: יחיעם פדן ושחר בוגנים 
הגהה: גילי תל אורן 
אוריון הוצאת ספרים 
שנת הוצאה: 2022 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...