יום חמישי, 14 ביולי 2022

ערפילי הסרנגטי

ערפילי הסרנגטי / ליילה אטר


עלילת הספר היפהפה הזה מתרחשת באפריקה ומתחילה באופן טראגי ושובר לב. ג'ק הוא בעל חווה המגדל קפה. הוא מתגורר עם סבתו הקשישה ומצפה בכיליון עיניים לביקוריה של לילי, בתו בת ה-8 המתגוררת הרחק מאפריקה עם אמה. מטען בקניון הופך את הבילוי המשותף של האב ובתו לפרידה קשה מנשוא, כשג'ק נאלץ להתמודד עם מותה של לילי הקטנה. 

רודל אמרסון היא צעירה המתגוררת באנגליה. אחותה, מו הייתה אישה הרפתקנית ונועזת בניגוד אליה, תולעת ספרים שהרפתקאותיה היחידות הן בין דפי הספרים. מו הייתה אמורה לשהות באפריקה לתקופה של חצי שנה אבל מצאה את מותה בקניון שבו נרצחו מאות בני אדם. רודל השבורה טסה לאפריקה בכדי לאסוף את חפציה של אחותה המנוחה. בחדר שבו מו התאכסנה רודל הבחינה בפתקיות עם תאריכים ושמות וגילתה כי אחותה עזרה להעביר ילדים לבקנים למקום מחסה מרוחק שבו מטפלים ומגנים עליהם.

באותו אזור באפריקה האמינו באמונות תפלות שדמם ואיבריהם של לבקנים משמשים כקמע הגנה, עוצמה וסגולה. בשל כך, ילדים לבקנים רבים נחטפו ונרצחו. זאת הסיבה שמו וידידה, גבריאל שהוא בעצמו אב לילדה לבקנית, החליטו לקחת על עצמם את המשימה להציל את אותם ילדים הנמצאים בסכנה מתמדת. 

רודל החליטה להמשיך את מה שאחותה לעולם לא תוכל לסיים. נאמר לה כי האדם שיוכל לעזור לה במשימה שלקחה על עצמה הוא גבר בשם ג'ק. עם הגיעה לחוותו, ג'ק, המרוסק ממות בתו, התייחס לרודל בגסות ודרש ממנה לעזוב. אבל סבתו הזמינה אותה להישאר בחווה לאור מזג האוויר הסוער. מה שהתחיל במפגש טעון וכעוס בין ג'ק ורודל מתפתח לרגשות עוצמתיים. שניהם חוו אובדן ומתאבלים על מות אהוביהם. אבל הכאב המאחד ביניהם גם מקרב ביניהם ומלמד אותם כי הלב יכול לאחות את השברים ויחד הם מגלים כי מבעד לכאב החיים יכולים להיות יפים.

איזה ספר מקסים! העלילה הנהדרת תפסה אותי כבר בעמודים הראשונים. הכתיבה יפה וסוחפת, הדמויות בספר נפלאות, כל אחת בדרכה ובייחודיות שבה. ג'ק אט-אט מגלה כי ניתן לחיות לצד הכאב הקשה מנשוא ורודל מגלה כי קיים עולם ומלואו מחוץ לדפי הספרים. זה מסוג הספרים שמהרגע שבו מתחילים לקרוא אותם לא רוצים להפסיק. יש בספר הזה כל כך הרבה. לצד הנופים עוצרי הנשימה של אפריקה ובעלי החיים שבה, מוצגת גם מציאות קשה של פגיעה בחפים מפשע בשל אמונות תפלות.  

הספר מדבר על ההתמודדות עם אובדן, פרידות וכאב. יש בו רומנטיקה ואהבה, מעט ארוטיקה וגם קצת מתח. קצת מכל דבר ובמינון הנכון. הסיפור יפהפה, מרגש ועוצמתי. הוא גדוש ברגשות סוערים שחווים הדמויות אשר עוברות תהליך, משתנות ומתפתחות בקצב שלהן. הספר מדבר גם על מפגשים אקראיים בחיים ועל חוטים מקשרים. ישנם אנשים אשר אותם אנו פוגשים בדרכינו וכלל לא מודעים לדרך שבה הם מתקשרים לחיינו. המפגש יכול להימשך שניות ספורות ולמרות זאת החשיבות שלו על חיינו משמעותית מעבר לכל דמיון.

שורה תחתונה: סיפור מקסים ויפהפה על שני אנשים שבורים וכואבים המגלים כי גם מתוך האובדן כשהלב מרוסק יכול לצמוח דבר טהור וחזק! 

319 עמודים
מאנגלית: דינה יחיאלי
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...