יום שבת, 16 ביולי 2022

הדבר האחרון שהוא אמר לי

הדבר האחרון שהוא אמר לי / לורה דייב


תכירו את האנה הול. היא נוטה לאבד המון דברים... מפתחות, משקפיים ועוד... היא רק לא תיארה לעצמה שיגיע היום שבו תאבד את בעלה, אוון! 

האנה הכירה את אוון לפני כשנתיים. היא הייתה רווקה והוא אלמן ואב לנערה בת 16 בשם ביילי. לאחר חתונתם האנה עברה לגור עם אוון וביילי בבית הסירה שבה הם מתגוררים בעיירה קטנה. היחסים בין האנה לבין ביילי המתבגרת רחוקים מלהיות מושלמים, אבל האהבה שלה לאוון גדולה וכנה והיא מנסה ככל יכולתה להתקרב לצעירה המרדנית שדואגת בכל רגע נתון להבהיר להאנה עד כמה שהיא לא מרוצה מנוכחותה. 

ואז ביום אחד מתרחש משהו שמטלטל את חייה ואת חייה של ביילי ומשנה את הכל. לבית הסירה מגיעה ילדה ומוסרת להאנה פתק שהתבקשה למסור לה על ידי אוון. בפתק אוון כותב "תשמרי עליה" וזהו. האנה המודאגת מנסה לתפוס את אוון בטלפון אבל מגיעה ישר למענה הקולי. בהמשך היום כשהיא נוסעת לאסוף את ביילי מהתיכון היא שומעת ברדיו דיווח על חשיפת תרמית והונאה בחברה שאוון עבד בה ועל מעצרו של מנכ"ל החברה. 

האנה לא יודעת מה לעשות כעת ואיך לספר לביילי את כל אשר מתרחש. כמו כן, היא הייתה בטוחה שהיא מכירה את אוון היטב והגבר שהכירה לא יכול היה להיות מעורב במשהו מפוקפק. האנה החליטה להיעזר באקס שלה שהוא עו"ד במקצועו בשביל לגלות מידע שיכול לשפוך אור על אוון ומקום הימצאו. מה שהיא עומדת לגלות יותיר אותה בהלם ובסערת רגשות ויעמיד את כל מה שהאמינה בו בסימן שאלה גדול. אבל האנה לא מאפשרת למצב הקיצון לערער אותה. היא לא שוכחת את הבקשה האחרונה של אוון ממנה לשמור ולהגן על בתו ואם זה יהיה תלוי בה, ביילי תהייה מוגנת. 

מה האנה תגלה על אוון? האם הוא באמת מעורב בעסקים המפוקפקים בחברה שבה עבד ובגלל זה נעלם? ואיך תסתדר האנה כעת כשהיא לבד עם ביילי המרדנית? את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר אפוף הסודות: "הדבר האחרון שהוא אמר לי"! 

איזו חוויית קריאה מהנה! הספר הזה הוא מסוג הספרים אשר מרגע שמתחילים לקרוא אותם פשוט לא ניתן להפסיק. הוא כתוב מעולה והעלילה נהדרת, מלאת מסתורין, אי ודאות וסודות, והייתי ממש סקרנית לגלות מה צפוי להאנה וביילי במסעם אל עבר האמת. יש מעט מתח לאורך העלילה, אבל היא יותר דרמה משפחתית ממתח.

אהבתי את דמותה של האנה אשר גילתה חוזק ונחישות דווקא ברגעים הכי קשים. כמו כן, הקשר הסבוך בינה לבין ביילי וכל אשר עבר עליהן ביחד ולחוד היה מאוד מעניין. מקווה שיתרגמו ספרים נוספים של הסופרת שהוכיחה שהיא יודעת לכתוב נהדר ולהשאיר את הקוראים סקרניים מתחילת הספר ועד סופו.

שורה תחתונה: הדבר האחרון שאני אומרת לכם הוא: צפויה לכם הנאה מובטחת! 

270 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...