יום שלישי, 19 ביולי 2022

קצב מנגינת הלב

קצב מנגינת הלב / ג'ניפר א' סמית


תכירו את גרטה ג'יימס. היא גיטריסטית רוק מצליחה, כוכבת עולה המלחינה ומבצעת בעצמה את שיריה וזוכה לאהדת הקהל. גרטה הייתה אמורה ליהנות מהשקת האלבום החדש שלה, אבל הכול השתנה כשאימה מתה בפתאומיות מפריצת כלי דם במוח. גרטה שהתה באותה העת בברלין ועד שהגיעה לאוהיו, בית ילדותה, כבר היה מאוחר מידי. לאור הטרגדיה, גרטה לקחה פסק זמן מכל פעילות. שלושה חודשים חלפו ממות האם וגרטה עדיין לא הצליחה לחזור לנגן. אביה שהיה אמור לצאת לשייט תענוגות לאלסקה עם אשתו ועוד שני זוגות חברים, מחליט לצאת לשייט לבדו היות ואשתו המנוחה ארגנה את השייט הזה לכבוד יום נישואיהם.

אחיה של גרטה ביקש ממנה להצטרף לאביה לשייט על מנת שלא יהיה לבד. גרטה היססה אבל הסכימה בסופו של דבר כי בניגוד לאחיה, לה אין מחויבויות. הבעיה היא שהקשר בין גרטה ואביה טעון וסבוך במיוחד. בעוד שאמה תמכה בה לכל אורך הדרך והביעה את גאוותה מהצלחתה בקריירת המוזיקה, אביה הביע בכל הזדמנות את מורת רוחו מכך שבתו לא מתמסדת ובחרה ללכת אחר התחביב שלה במקום למצוא עבודה שתספק לה ביטחון ועתיד ודאי. גרטה ואביה יוצאים לשייט לאלסקה ובמשך שבוע יבלו או יסבלו יחדיו. תלוי באופן שבו תתפתח האינטראקציה ביניהם. כעת, אין להם את האם/הרעייה שתגשר ביניהם ותרגיע את הרוחות.

האם הקשר ביניהם יתקרר עוד יותר כמו הקרחונים באלסקה או אולי דווקא יתרכך יחד עם ליבם? את התשובה תמצאו בספר הנפלא: "קצב מנגינת הלב"!

הספר הזה היה מקסים בעיני! הוא יגרום לכם לעיתים לחייך ולעיתים להתעצב ויכנס לכם הישר ללב. הדמויות שבו כל כך אנושיות, מרגשות ונוגעות. ממש כמו מנגינה שצליליה משמחים או מדכאים אותנו, תלוי במצב רוחנו ובסיטואציה שבה אנו נמצאים. הספר מדבר על התמודדות עם אובדן, על געגועים עזים שלא מרפים, חרטות ומשברים ועל הגשמת חלומות. לצד כל אלו, יש בספר גם רומנטיקה שמשתלבת נהדר עם נופי אלסקה עוצרי הנשימה וחוויות ימיות שונות ומגוונות. 

העלילה המסופרת בגוף שלישי, מעניינת וכתובה היטב. דמותה של גרטה פשוט מקסימה. השייט שאליו יצאה עם אביה מאפשר לה לבחון את האירועים בחייה מזווית קצת אחרת והיא גם מגלה שדברים שבעבר כלל לא דיברו אליה יכולים להשתלב בחייה לצד המוזיקה  ולגרום לה לאושר חדש ומפתיע. 

שורה תחתונה: "קצב מנגינת הלב" הוא ספר מרגש ומקסים שיעלה לכם חיוך על הפנים אבל גם ישבור לכם את הלב לרסיסים! 

323 עמודים
מאנגלית: שרון פרמינגר
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...