יום שני, 25 ביולי 2022

המשפחה בקומה העליונה

המשפחה בקומה העליונה / ליסה ג'ואל


תכירו את ליבי ג'ונס, צעירה בת 25 שחייה עומדים להשתנות מן הקצה אל הקצה. ליבי מקבלת מכתב מעו"ד שבו התבשרה כי הוריה הביולוגיים הורישו לה את ביתם אשר נמצא באזור נחשב בלונדון. הבית אשר עומד נטוש כבר שנים רבות נמצא בצ'לסי ברחוב צ'ייני ווק מספר 16 ובתוכו התרחשו דברים אפלים אשר איש לא מעלה על הדעת. לפני למעלה משלושה עשורים התגוררו בבית זוג הורים עם שני ילדיהם הצעירים. משפחתם הייתה אמידה וחיה בנוחות ובפאר, עד שהם ירדו מנכסיהם ונותרו חסרי כל. 

לאור המצב הכלכלי הקשה, הם פתחו את ביתם לאנשים זרים אשר בתמורה למגורים השתתפו בהוצאות השוטפות. בין הדיירים החדשים היה גבר בשם דיוויד אשר עבר להתגורר בביתם עם אשתו ושני ילדיו הצעירים. חדרם היה בקומה העליונה של הבית. דיוויד הציג בפני המשפחה את אורח חייו הייחודי אשר בו הוא תורם לעניים, חיי בצמצום ובחשיבה על הכלל ושומר על הסביבה. בעלי הבית נשבו בקסמו והרגישו אסירי תודה על כניסתו לחייהם. 

אם כן, איך המצב הרגוע התדרדר לכך ששנים אחרי המשטרה מגיעה לבית ומוצאת שלושה גופות, מכתב התאבדות ותינוקת נטושה? מי היא אותה תינוקת ומה עלה בגורלם של ארבעת הילדים שחיו בבית? תקראו את הספר ותגלו!

אהבתי את הספר אם כי חייבת להודות שהחיבור שלי לסיפור ובמיוחד לאופן שבו הוא מוצג, לא היה מידי. העלילה תיארה שלושה סיפורים אשר אט-אט אנו מבינים את ההקשר ביניהם. תחילה, היה קשה לעקוב אחר קווי העלילה השונים ולהבין באיזו תקופה מדובר ומה קדם למה. אבל באיזשהו שלב אחרי שהפסקתי להתבלבל בין השמות לוסי וליבי, העלילה ממש זרמה לי וצברה תאוצה בצורה משמעותית.

יש בעלילה מתח, מסתורין, אווירה אפילה ומטרידה, כזו שמעלה את רמת הסקרנות וגורמת לרצות לגלות מה בדיוק התרחש. חלק מהדמויות היו מתעתעות שקשה להבין את טיבן האמיתי. היו התפתחויות מפתיעות וגם כאלה שניתן היה לנחש או לשער אותן. אז נכון, ההתחלה הייתה קצת מבלבלת עבורי, אבל את ההמשך קראתי בדריכות ובמתח והתקשיתי לעזוב את הספר עד לפרק האחרון. אם אתם חובבי ספרי מתח, צפויה לכם חוויית קריאה מוצלחת ואף מטלטלת!

שורה תחתונה: "המשפחה בקומה העליונה" יגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שתכניסו זרים לחייכם.

315 עמודים
מאנגלית: סיוון מדר
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...