יום חמישי, 11 באוגוסט 2022

המתחזה

המתחזה / אריאלה נקר


תכירו את נתי כץ, צעירה בתחילת שנות ה-20 לחייה שעד לפני מספר חודשים הייתה חוקרת מצ"ח. אבל משהו קרה ונתי נאלצה לפרוש ולצאת לשחרור מוקדם. כעת, כשהוריה עברו לארה"ב לתקופה של שנה, אביה סידר לה עבודה כחוקרת במשרד החקירות הפרטי של אלי השועל. נתי ממש לא רואה את עצמה מפתחת קריירה כחוקרת. לא אחרי כל מה שעברה במצ"ח. אבל בתור עבודה זמנית היא מתכוונת לתת את המקסימום מצידה. 

המשימה הראשונה שלה היא לחקור אודות מתחזה המנסה לשים את ידיו על ירושה משפחתית. גבר צעיר וכריזמטי בשם יוסי גולדברג שכר את שירותי משרדו של אלי השועל מאחר ולעורך הדין שלו הגיע צעיר אשר טוען כי הוא בנימין, אחיו הצעיר של יוסי. יוסי וסבתו, נעימה, טוענים כי אותו צעיר הוא בכלל לא בנימין וכי עד לפני זמן מועט, בנימין האמיתי שהה בפנימייה שאליה נכנס לפני מספר שנים. בנימין סובל מהפרעות נפשיות ולכן אחיו יוסי העביר אותו לפנימייה שבה דאגו לכל צרכיו. יוסי היה היחיד שהביע דאגה לאחיו וביקר אותו לאורך השנים בפנימייה.  

הירושה של יוסי ובנימין הייתה אמורה להתחלק ביניהם שווה בשווה, אילולא בנימין היה סיבל מבעיות נפשיות. אחד התנאים לקבלת הירושה היה כי על היורש להיות בריא בנפשו ובמידה ויתגלו אצלו בעיות נפשיות הוא לא יהיה זכאי לירושה. ומכאן כי הזכאי היחיד לקבלת הכספים הוא יוסי. אבל כאמור, יש מתחזה שצץ פתאום ודורש מחצית מהכסף המוערך במיליונים. נתי מתכוונת לגלות מי הוא אותו מתחזה ולפתור בהצלחה את התיק הראשון שבו היא לוקחת חלק. תוך כדי החקירה היא אינה מצליחה שלא להישבות בקסמו של יוסי. אבל נתי יודעת היטב כי לערבב עבודה והנאה יכול להוביל למצבים סבוכים במיוחד. היא למדה זאת על בשרה. אבל האם היא באמת למדה מטעויות העבר?

האם הצעיר שדורש את חלקו בירושה הוא באמת מתחזה? איך יתפתח הקשר בין יוסי ונתי? והאם תפקידה הראשון כחוקרת באזרחי יסתיים בהצלחה? את כל התשובות תמצאו בספר המהנה: "המתחזה"! 

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שכתוב בצורה מאוד טובה וקולחת. העלילה קצבית, תזזיתית, מהנה ומרתקת. אז נכון, במחצית הספר כבר היה ניתן לנחש איך תתפתח העלילה ואף איך תסתיים. אבל אין הדבר פגם בחוויית הקריאה שהייתה מעולה בעיני. חייבת לציין שכלל לא מורגש שמדובר בספר ביכורים. נתי כץ היא חוקרת נהדרת. היא צעירה עצמאית, מלאת אנרגיה, עקשנית ונחושה ולעיתים גם פזיזה. היא אמנם לא רואה את עצמה מפתחת קריירה כחוקרת, אבל אין ספק שבזה היא מאוד מוכשרת. מאוד אהבתי את דמותה ומשמח לקרוא שמדובר בספר ראשון מתוך סדרת ספרים בכיכובה של נתי כץ - החוקרת החדשה והמעולה מפתח תקווה.

שורה תחתונה: תכירו את נתי כץ, חוקרת שעל גילוי האמת נלחמת ולא מוותרת! 

308 עמודים
עורך אחראי: לירון פיין/בית העורכים 
עריכה ספרותית: מיכל יעקב גטניו
עריכה לשונית: יעל שלמון ברנע
שנת הוצאה: 2022 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....