יום שלישי, 9 באוגוסט 2022

שאריות של חיים

שאריות של חיים / פטר ניסטרום ופטר מולין


ג'ון אדרלי הוא סוכן אף.בי.איי אשר כמעט מצא את מותו בפעילות שלו כסוכן סמוי. חייו ניצלו ברגע האחרון על ידי סוכן סמוי אחר וכעת, עליו להיכנס לתוכנית להגנת עדים בכדי להסתתר מאנשי ארגון פשע שג'ון והסוכן השני גרמו למותו של ראש הארגון. ג'ון דורש מהאחראים עליו להציב אותו בשוודיה, המדינה שבה נולד ואותה עזב עם אביו בהיותו בן 12 בלבד. האב שגילה שאשתו בגדה בו וכי למעשה הבן הצעיר העונה לשם בילי אינו בנו, החליט לעזוב לארה"ב עם ג'ון. מאז שעזבו, נותק הקשר בין ג'ון לבין אימו האלכוהוליסטית ואחיו למחצה, בילי.

לפני כעשור, בילי נחשד בפרשת היעלמותה של אמילי, צעירה ממשפחה אמידה בעלת רשת עולמית של חנויות אופנה. בזמנו אימו של ג'ון כתבה לו מכתב וביקשה שיחזור לשוודיה לעזור לאחיו. אבל ג'ון לא חזר וכעת, עשור אחרי כשחקירת התיק הבלתי פתור של היעלמותה של היורשת הצעירה נפתח מחדש, ג'ון מחליט לגלות אחת ולתמיד אם אחיו בילי באמת מעורב במה שיכול להתגלות כפרשת רצח. ג'ון מקבל זהות חדשה ומצטרף לצוות החקירה. תוך כדי כך, הוא חווה התקפי חרדה מהחוויה הקשה שעבר בתור סמוי. הוא גם חושש שחברי ארגון הפשע יגלו את מקום הצבתו החדש ויחסלו אותו כנקמה על מעשיו, ולכן הוא חי בחשש מתמיד. 

האם החששות שלו מוצדקים? ומה יגלה ג'ון בחקירה המחודשת של הפרשה מלפני עשור? האם אחיו בילי אשם או חף מפשע? את כל התשובות תמצאו בספר המתח הנהדר: "שאריות של חיים"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שעלילתו הייתה קצבית, מותחת ומרתקת. הייתי ממש סקרנית לגלות באיזה אופן תתפתח העלילה ומה באמת קרה לאמילי, הצעירה שנעלמה לפני עשור ומאז לא נודע מה עלה בגורלה. בתחילת הספר העלילה נעה בין העבר של 2009 לבין ההווה של 2019 ובהמשך הסיפור התמקד רק בהווה. לאורך העלילה צצו דמויות שהצטיירו כחשודות אפשריות בפרשה. אז נכון, אי אפשר לומר שהופתעתי לגמרי מהחשיפה, אבל כן היו התפתחויות בלתי צפויות שהפכו את חוויית הקריאה למעולה. גם דמותה של אמילי הייתה מתעתעת ובלתי מפוענחת. על האמה היא נשאה קעקוע לא שגרתי וזהו אחד הרמזים שהוביל את החוקרים אל עבר פענוח הפרשה המסעירה.

אהבתי את דמותו של ג'ון, טיפוס אשר הצטייר תחילה כקשוח וחדור מטרה, אך לאור מה שחווה הפך לשבר כלי ולעיתים סבל מהתקפי חרדה ששיתקו אותו. כך אנו נחשפים לצדדים הפגיעים באישיותו וגם לנושא של חרדות ופוסט טראומה והשפעתם על אורח החיים של האדם החווה אותם. הספר מסתיים בצורה כזו שפותחת אופציה לספר/י המשך. כך שאם אכן מדובר בספר ראשון בסדרה בכיכובו של ג'ון אדרלי, כולי תקווה שיתורגמו ספרים נוספים של הסופרים שרקמו יחדיו עלילה טובה ומסקרנת מהעמוד הראשון ועד האחרון.

שורה תחתונה: "שאריות של חיים" הוא ספר מתח משובח ואיכותי שישאיר אתכם דרוכים לאורך כל העלילה הנהדרת!

415 עמודים
משוודית: יעל צובארי
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....