יום שבת, 20 באוגוסט 2022

ההבטחה האסורה

ההבטחה האסורה / לורנה קוק


העלילה נעה לסירוגין בין הווה ועבר ומתרחשת בסקוטלנד בבית אינברמוריי,  אחוזה מבודדת ומוזנחת הנמצאת בקרבת אגם הטומן בחובו סודות מזה שנים רבות.

השנה היא 1940 ומלחמת העולם השנייה מטלטלת את אירופה. ישנם אזורים שבהם המלחמה מורגשת יותר ויש כאלו שהרבה פחות. בבית אינברמוריי כמעט ולא חשים במלחמה והחיים ממשיכים להתנהל בשלווה. באחוזה מתגוררת קונסטנס בת ה-21 עם הוריה. אחיה הגדול, דאגלס הוא טייס המשרת בצבא הבריטי ונלחם למען ארצו. קונסטנס מאוד רוצה לתרום למאמץ המלחמתי, אם כי אמה מאוד מגבילה אותה ולא מאפשרת לה לעשות כעל העולה על רוחה. ביום הולדתה הנחגג באחוזה ברוב פאר והדר וזאת למרות התקצוב, קונסטנס מחליטה לעזוב את המסיבה מוקדם ומתבודדת ליד האגם. ואז מתרחש משהו שישנה את חייה לעד. מטוס מתרסק הישר לאגם וקונסטנס המבוהלת מחליטה להיכנס למים האפלים ולנסות להציל את חיי הטייס. היא מצליחה להצילו והטייס העונה לשם מתיו, מספר לה כי אינו רוצה לשוב ולהילחם. כעריק,  צפויים לו עונשים כבדים ומאסר ומתיו מבקש את עזרתה בהסתרתו. 

השנה היא 2020 ולבית אינברמוריי מגיעה קייט, יחצנית מלונדון שנאלצה לעזוב את מקום עבודתה הקודם. קיית הגיעה לסקוטלנד בעקבות הצעת עבודה לשיקום בית אינברמוריי והפיכתו לאטרקציית תיירות ואחוזת אירוח. בעלת האחוזה שכרה את שירותיה למורת רוחו של בנה שמאוד לא מרוצה מנוכחותה של קייט ומבהיר זאת לקייט בכל הזדמנות אפשרית. באחוזה, קייט מגלה כי בעלי הבית הקודמים מחקו בספר התנ"ך המציג את שושלת המשפחה, את שמה של קונסטנס. קיית סקרנית לגלות מי היא קונסטנס, מדוע שמה נמחק, ומהי הסיבה לכך שהאחוזה הועברה בירושה לבעלת הבית הנוכחית ולא לצאצאים הישירים של בעלי הבית הקודמים. 

מה קייט תגלה אודות קונסטנס ומשפחתה? האם תצליח לבצע את משימתה במקום עבודתה החדש? את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר: "ההבטחה האסורה"! 

זהו הספר הראשון של לורנה קוק שאני קוראת אבל בהחלט לא האחרון. היא כותבת נהדר ובצורה מאוד יפה וממגנטת. בדרך כלל אני תמיד אוהבת יותר את סיפור העבר מאשר את זה של ההווה, אבל הפעם שני הסיפורים מצאו חן בעיני במידה שווה ועלילתם נשזרה האחת בשנייה בצורה מרגשת. הן דמויות ההווה והן דמויות העבר היו מרתקות. אהבתי את דמותה של קייט שחשבה שהיא באה לעשות יחסי ציבור לאחוזה מתפוררת ומצאה את עצמה מובילה פרויקט מורכב במיוחד ובמקביל נשאבה לסודות שהאחוזה הזו הסתירה מתחת לפני השטח שנים ארוכות. ואהבתי את דמותה של קונסטנס שקיבלה החלטות אמיצות, פעלה כפי שראתה לנכון וגילתה נחישות בתקופה שבה לנשים לא היה כל כוח בידיהן. מלבד סודות, גילויים והבטחה אסורה אחת, יש בעלילה גם סיפורי אהבה מרגשים שיגרמו לכם להתרגש יחד עם הדמויות. 

שורה תחתונה: סיפור נפלא וסוחף הנע בין הווה ועבר ומדבר על סודות והבטחה אחת חורצת גורלות! 

364 עמודים
מאנגלית: רחלי לביא
הוצאת תכלת 
שנת הוצאה: 2022 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...