יום שישי, 26 באוגוסט 2022

שלג באוגוסט

שלג באוגוסט / אריק זלצמן


תכירו את דמבה. צעיר אפריקאי אשר בהיותו ילד היה עד למות אביו. האב שהיה ציד נורה באמצעות חץ מורעל על ידי בנו של השליט מאקומה. דמבה הבטיח לעצמו שיגיע היום שבו הוא ינקום באדם שרצח את אביו. השנים חלפו ודמבה הפך לנער. בן השליט שרצח את אביו של דמבה הפך לשליט בעצמו. דמבה הצליח להתקרב לארמון ולרכוש את אמונו.

אבל דמבה יודע שבכוחות עצמו הוא לא יצליח להוציא את תוכנית הנקמה לפועל. זאת הסיבה שהוא החליט לבקש את עזרתו של פינייה, מי שמוכר בכינויו "איש התנינים". פינייה הוא למעשה ישראלי שלפני שלושה עשורים כשהתאבל על מות אשתו, החליט לעבור לאפריקה ומאז הוא לא שב ארצה. כעת, לאחר פנייתו של דמבה ובקשתו לעזרה בתוכנית הנקמה, פינייה לקח איתו את דמבה לישראל הישר לביתו של קרוב משפחתו, אריק שמצידו לא הבין מה פשר הופעתו של פינייה אחרי 30 שנה של דממת אלחוט. 

בסופו של דבר, אחרי התלבטות לא קטנה וגם בזכות עידוד מצד אשתו והירתמותם למשימה של אנשים נוספים, אריק מסכים לקחת חלק בתוכנית הנקמה, שבסופה הם גם אמורים לקבל הרבה כסף שיהפוך אותם לאנשים עשירים. מכאן והלאה מתחיל מסע הרפתקאותיהם על אדמת אפריקה שתיקח אותם למסלול מפתיע ועד הסוף המפתיע עוד יותר. 

מה מצפה להם על אדמת אפריקה? תקראו את הספר ותגלו!

מדובר בספר המיועד לנוער או למבוגרים הצעירים ברוחם. זהו ספר הרפתקאות חביב ורווי בהתרחשויות שונות ומגוונות. הכתיבה מעניינת וקולחת ויש בעלילה התפתחויות מפתיעות. חיבתו הגדולה של הכותב לאפריקה וההיכרות שלו עם היבשת הרחוקה והאקזוטית הזו מורגשת לאורך כל הספר. לצד מסע הרפתקאות, נשזרת בסיפור פוליטיקה, תככים ושלל מזימות אשר אט-אט מתגלות. אחת הדמויות החביבות בספר היא דמותו של פינייה שגם אחרי שנים ארוכות מחוץ לגבולות ישראל, הוא לא הוציא את שפת היידיש מהלקסיקון. ובלי קשר לאופן שבו המסע הזה נגמר, אם תשאלו את פינייה, למסע הבא הוא מוכן לצאת כבר מחר! 

שורה תחתונה: "שלג באוגוסט" הוא ספר הרפתקאות עם לא מעט התפתחויות מפתיעות!

271 עמודים
עריכה: הלנה מגר טלמור
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....